„100 малки победи“: Милен и Ади Цанови и как спортът осигурява пълноценен живот

10:10, 05 окт 20 / Спорт 25 1432 Topnovini

Днес ще се възползваме от съветите и добрите практики на  Милен и Ади Цанови,  които ще ни разкажат колко важно е да се движим и да спортуваме – да сме жизнени и здрави и да се чувстваме добре.

Целенасоченият двигателен режим неминуемо стимулира оздравителните процеси в човешкото тяло. Те са забележителни и са извели толкова много хора от болестта „рак“, както и от други патологични състояния. Диабетът, например, е победим, благодарение на движението и на спорта.

Поставянето на цели не ти дава мира до деня, в който не постигнеш по-доброто време, което си си поставил като цел за определен период от време, който отговаря на твоята възраст, пол, здравен статус и ежедневна подготовка.

Спомням си първия път, в който Ади направи планк. Толкова много усилия полагаше дни наред, месец, два и когато денят дойде, тя изпадна в чист човешки възторг от себе си и не спря да прави планкове дни наред, гордеейки се с постигната цел. Помня моя първи триатлон и факта, че не бях нито в челните редици, нито в средните, но бях на финала. Помня и вторият си триатлон, по време на който подобрих времето си, полагайки повече усилия преди и по време на състезанието. Помня и втория триатлон в Хисаря (година по-късно), който завърших втори и се разплаках, защото бях много горд със себе си. Помня и първия ни Half Ironman, който завършихме предпоследни, но пресякохме финала горди от усилията си. Ади плака неудържимо. Буквално преди два месеца завършихме и втория си Half Ironman триатлон, но вече не предпоследни, и с по-добро лично време от миналата година. Ади пак плака неудържимо.

Човек често е безмълвен пред лицето на личните си постижения. И, знаете ли, всъщност всички велики спортни постижения хората са  въжделяли и реализирали не заради славата пред другите, а заради личното удовлетворение, което изпълва всяка клетка с хормони на щастието.

Йога, пилатес, аеробика, батут, зумба /салса/ танго, народни танци, плуване, колоездене, бягане, муай тай, упражнения с топка, без топка, крос-фит и какво ли още не – изборът е огромен и вие трябва да изберете на какво да се спрете, за да удовлетворявате вашия нов начин на живот с движение.


Снимка: Личен архив

Движението е съкращаване на всички органи в човешкото тяло, което стимулира отделянето – изхвърлянето на ненужни вещества от организма. Движението е „хормони на щастието“, които наричаме още „лечебни хормони“. Не случайно смехотерапията е метод за лечение на болести. И не само такива, свързани с нашата психика, а и с нашата физика. По време на смехотерапия в организма също се разбушуват лечебните хормони на щастието и душевния разцвет.

Представете си, че имате яхта, която седи на дока и линее в ръжда и мухъл. Не я ли пускате на вода, не опъвате ли платната й (ако е ветроходна), не я ли почиствате, не я ли проветрявате, тя просто лека-полека ще започне да се скапва, а след време и съвсем. Морските обитатели ще превземат корпуса й, водораслите ще го оцветят в зелено, мухълът ще превземе леглата, столовете, дивана в някой ъгъл, масата за хранене, ъглите и шкафове ще се напълнят с плесен, а платната - те ще се скъсат при първото опъване след време.

Човешкото тяло е една яхта с платна. Не се ли движи, не се ли опъва, не се ли почиства, то просто лека-полека линее, пълнейки се с гъбички, плесени, болестотворни бактерии и вируси, а хелминтите (червеи) се провъзгласяват за негови капитани. И ще се случи така, че нито житейски платна ще опъваме, ако не се движим, нито ще стигнем до отсрещния бряг.

Важно е да намерим сили (даже и болестта да е напреднала) да се отнасяме добре със себе си – това е наше задължение и право. Някои казват: „Ама не мога да стана от леглото.“ Това обикновено са хора, които се доверяват на Великата тройка. Това е тяхно право, но последствията са такива. Те са трудно подвижни, защото им е лошо, повръща им се, болят ги костите, отпаднали са и предпочитат да са все в хоризонтално положение. Ако и това е вашият избор – добре. Вие имате право на него. Но, молим ви, движете се. С усилие, може би с болки, но, знайте, че просто трябва, за да подпомагате органите да чистят токсичните отпадъци от лечението, на което сте се доверили. Без движение, без съкращаване на органите, без раздвижване на лимфата очистването е невъзможно, защото само движението е способно физически да изтласква.

Интернет мрежата е пълна с какви ли не практики, лесно достъпни за всеки един от нас. Има цели сайтове, които предлагат домашни програми по йога, пилатес, даже латино танци. А по книжарниците има чудесни дискове с уроци по народни танци. You Tube каналът е препълнен с програми (кратки и дълги) по йога, пилатес, скачане на батут, работа с топка (fitball workouts),крос фит и др.

Не е необходимо изобщо да излизаме от дома си, за да се погрижим за своя двигателен режим.

С помощта на интернет и  на своя компютър имаме достъп до най-страхотните спортни програми. За по-малко от шест месеца може да станете майстор на скачането на батут,пилатес, йога, танци и др.

Няма оправдание за липсата на движение

Не се оправдавайте и с времето. Често чуваме наши приятели да казват: „Нямам време. Разбери“. И ние не разбираме, защото те не са по-заети от нас, просто не могат да управляват времето, и по тази  причина времето управлява тях.

Основното, на което трябва да обърнем внимание е, че целенасоченият двигателен режим предизвиква положителни резултати – отслабване, оформяне на тялото, освобождаване от стреса, подобрява се значително дишането и най-вече време за себе си. Най-вече това! Срещаме се с нови хора, на нови места и създаваме нови пълноценни връзки, и общуваме извън матрицата на офиса и кварталния магазин.

Бъдете активни, здрави и бъдете промяната!

Не забравяйте често да проверявате моментната си кондиция със забавното 30-секундно упражнение #bottleboxing

Вашата малка победа днес ви очаква. Успех! #100malkipobedi с Момчил Манчев.

Още от "100 малки победи":

"100 малки победи": За силата на водата с Милен и Ади Цанови

"100 малки победи": Антистрес и релакс със Зарина Микова

„100 малки победи“: Упражнения за тонус на големите мускулни групи

„100 малки победи“: Как да постигнем правилна стойка с Кирил Райков

„100 малки победи“: Четири основни упражнения за тонизиране

„100 малки победи“: Кратка интензивна тренировка с Роберта Стойнева

„100 малки победи“: Tренировка за корем с Маги Христова

Oще интересни предизвикателства и тренировки може да откриете на страницата на "100 малки победи" във Фейсбук.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!