„100 малки победи“: Прости правила за добро храносмилане с Милен и Ади Цанови

07:30, 28 дек 20 / Спорт 25 1626 Цветилена Симеонова

Този понеделник с Милен и Ади Цанови ще говорим за доброто храносмилане, което е съществена част от здравословното хранене и здравословния начин на живот.

Забравете за десертите след хранене! Не вечеряйте късно. Вечерята след 19.00 часа ще наруши вашия сън.  Не се хранете през нощта. Разхождайте се след хранене.

Два часа след хранене с „жива храна“ тялото ви трябва да остане във вертикално положение и да се движи, за да спомогне храносмилателния процес. При хранене с месо следва да останете на крак 4 часа след приема му.

Актовният двигателен режим 30 минути преди сядането на маса спомага неимоверно храносмилателния процес. Не се хранете непосредствено преди да си легнете! Не преяждайте! Не подхапвайте между храненията.

Приключете с приема на плодове до първата половина на деня. Хранете се с прости съчетания на храните и не наблягайте на огромното разнообразие в един порцион. Дъвчете бавно и с удоволствие, правейки поетата храна на хранителна каша още в устната кухина. Бавното дъвчене води до вътрешно насищане с по-малък обем храна.


Снимка: Личен архив

Не консумирайте плодове след хранене. Не пийте сокове. Те разреждат стомашните сокове, и това забавя раздробителния процес неимоверно много. Не употребявайте алкохол. Не пийте газирани напитки.

Редувайте правилния прием на храните: (вода), плодове, зеленчуци, хляб, млечни, ядки, риба, месо.

Не пийте вода по време на хранене. Пийте 30 минути до сядането на масата и два часа след ставане от масата. Ако ви наляга жаждата, значи храната ви е прекалено осолена. Намалете драстично приема на сол. Ползвайте морска едра сол или хималайска. Пийте вода между храненията, за да пречиствате организма след отпадните продукти на метаболизма – токсини, отровни химически съединения, хормони и др. Не приемайте ледено студено вода. Тя стресира организма и не го хидратира. Не консумирайте студен храни и напитки (домашна лимонада, например).

Сложете край на безобразното хранене. Ако днес се отклоните от принципите на разделното хранене, утре оставете вашия организъм само на пресни сокове, чай и добра вода. Не се отклонявайте често.  Не яжте, когато не сте гладни!

P.S. Случайно попадаме на реклама на препоръчителен хранителен режим, който да подпомогне отслабването. Рекламата е от известно списание, в което се препоръчва консумацията на джинджифилов чай, пресен лимонов сок и зеленчукови сокове. Статията гърми със заглавието: „Минус 5 кг за три дни със зеленчукова диета“, а подзаглавието допълва: „Препоръчително е хранителният режим да не продължи повече от 3 дни, съветват специалистите, за да не навредите на организма си. Необходимото количество зарзават на ден е 1.5 кг“. Потръпваме…

Ето и още една причина за неуспешните диети (режими на хранене)– разбирането за що е то здравословна храна, която промотира загубата на тегло, и, разбира се, огромната лъжа, че за три дни ще се свалят 5 кг. След като това не се постигне, защото е невъзможно, когато си с наднормено тегли или затлъстял (необходимо е повече време!), следва разочарованието, което се полива с обилно количество забранени храни, защото „Така или иначе е явно, че аз няма да отслабна!“ – това е честото оправдание, което връща индивида към наркотика „храна“.

Една дама вече втора година ни моли да направим отделен семинар/уебинар за отслабване, а ние все ѝ казваме, че такъв не е необходим, защото е достатъчно да присъства на „21 дни да промениш живота си!“, „Гладът – приятел и лекарство“ и да прочете нашата първа книга (а вече и втора), за да успее да преодолее наркотичната си зависимост към храната и да отслабне. Тя обаче продължава да ни моли…

Една много хубава тибетска поговорка гласи: „Яж наполовина. Ходи два пъти повече.  Смей се три пъти повече. Обичай без мяра“.

Не забравяйте често да проверявате моментната си кондиция със забавното 30-секундно упражнение #bottleboxing

Вашата малка победа днес ви очаква. Успех! #100malkipobedi с Момчил Манчев.

Още от "100 малки победи":

„100 малки победи“: Сто повторения за оптимална кондиция с Роберта Стойнева

„100 малки победи“: Йога, релакс и антистрес със Зарина Микова

„100 малки победи“: Милен и Ади Цанови за разделното хранене

„100 малки победи“: Комплексни упражнения за корем с Маги Христова

„100 малки победи“: Кратка интензивна тренировка с Роберта Стойнева

„100 малки победи“: Комплексни упражнения със Светлин Спасов

„100 малки победи“: Да тренираме на Коледа с Маги Христова

Oще интересни предизвикателства и тренировки може да откриете на страницата на "100 малки победи" във Фейсбук.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!