Ванко Георгиев: Не спирайте физическата си активност

12:30, 18 мар 20 / COVID-19 25 5107 Шрифт:
Василена Йорданова

Предвид ситуацията в страната в момента, голяма част от хората прекарват времето си предимно вкъщи и са ограничили своята физическа активност. Как да запазим форма и тонус по време на карантина - с този въпрос TOPNOVINI.BG се обърна към Ванко Георгиев, фитнес инструктор и основател на уникалната методика PUMP & RUN, която комбинира силови упражнения с лека атлетика. Ето съветите, които той ни даде за това как да тренираме в домашни условия, каква храна да приемаме и как да подсилим имунната си система. Повече информация и специални тренировки може да откриете и в Instagram профила му.

За физическата активност...

Добре е всеки да отдели около 40-50 мин. на ден за физическа активност, съветва Георгиев. Той препоръчва тази физическа активност да е без тежести, със собствено тегло и без да се включват някакви големи натоварвания - всеки според силите и възможностите си. Всяка сутрин е хубаво да се правят упражнения за коремни преси, защото той играе стабилизираща роля в тялото.

По думите му е добре упражненията да се консултират с треньори, повечето от които в момента работят онлайн. "Всеки може да си намери подходящия тип тренировка и няма как да сбърка", отбелязва той. 

... и психичното здраве

Физическото натоварване е ключов елемент от ежедневието на човек и оказва благоприятно влияние върху психиката. То повишава много нивата на всички хормони с качествено значение в тялото и смъква хормона на стреса - кортизол. В момента, в който спрем да се движим, ставаме унили, лежерни и много по-лесно бихме се поддали на вируса да ни атакува. "В момента много хора са се предали психически, което за мен е пълна грешка, защото дори да не си болен - мислиш ли, че си болен, настроиш ли се , че ще се разболееш - неизбежно е това да се случи", коментира Ванко Георгиев.

За храната...

Фитнес инструкторът ни съветва да обърнем голямо внимание и на храненето ни. "Всеки се запасява много с храна и при това, че трябва да си седи вкъщи от нямане на какво да прави, започва да хапва и това става като навик - с храната пред телевизора", коментира той.

По думите му в този период трябва да се ограничат калориите - да се приемат по-малко въглехидрати и мазнини и повече белтъчини. "Всички знаем, че храната също предразполага болестите", добави Георгиев.

... и водата

Трябва да се пие не по-малко от 3 литра на ден. Добре е сутрин на гладно всеки да пие топла вода, а през деня - прясно изцедени лимони с вода.

За имунитета

Ванко Георгиев сподели, че вкъщи винаги има лимони, грейпфрут и качествен мед. Пие ампули с витамин C, a витамин D си набавя като няколко пъти на ден излиза на терасата за по 15-30 мин. "Много хора се затичаха към аптеките и взимат неща, които дори не са им нужни. Препоръчвам им да не се паникьосват - да не се тъпчат безразборно с хапчета и да си дават парите за някакви витамини, които няма да им свършат абсолютно никаква работа", добави той.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама