Как да се възстановим след самоизолация?

19:00, 12 фев 21 / Любопитно 25 1230 Шрифт:
Цветилена Симеонова

Лекарите препоръчват леки физически натоварвания, както и балансирана диета, без строги ограничения за намаляване на телесното тегло след дългите дни на обездвижване и самоизолация у дома. Това са някои от препоръките за „влизане във форма“, които Андрей Тяжелников, главен специалист към Министерството на здравеопазването, сподели пред РИА Новости.

Най-добре е да се опитате да поддържате форма дори при ограниченията, наложени заради пандемията, като правите ежедневни леки упражнения. Ако ще се занимавате със спорт след дълъг престой у дома, тогава трябва да започнете с малки натоварвания, като постепенно ги увеличавате. Добре е да започнете с джогинг“, каза Тяжелников.

Как да работим дистанционно от вкъщи, когато семейството е у дома

Според него особено внимание трябва да обърнат на натоварванията след самоизолация хората, прекарали коронавирус, и хората с отслабен имунитет. Твърде интензивното и продължително физическо натоварване може да доведе здравословни проблеми.

Трябва да бъдете особено внимателни по отношение на храненето. Диетите, които не поддържат баланса на основните микроелементи и витамини, са опасни. Внезапната загуба на тегло често не води до нищо добро, с изключение на срив и нови здравословни проблеми. Счита се за опасно да губите повече от килограм седмично“, заяви лекарят.

Той добави, че при интензивна загуба на тегло тялото, на първо място, ще загуби вода и протеини, а мазнините ще се задържат като стратегически резерв. „Вместо да подлагате на такъв стрес тялото и психиката си, по-добре се насочете към цялостна, макар и по-продължителна, но по-здравословна стратегия със системни упражнения и балансирано хранене”, съветва Тяжелников, предаде БГНЕС. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.