Предстоящите избори пречат на дебатите в СОС

12:50, 21 яну 21 / Политика 25 1736 Шрифт:
Ирина Иванова Редактор: Ирина Иванова

По-големият бюджет, който Столична община залага за 2021 г., е донякъде изненадващ, но всъщност е резултат от добрата данъчна политика, от повечето привлечени пари от държавата, както и от защитените европейски проекти, заяви председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков в интервю за БТА.

София с рекордно висок бюджет въпреки пандемията

По думите му се очаква ръст на приходите по отношение на сделките с недвижими имоти, тъй като се видя, че този сектор не е засегнат от кризата, както и от такса смет за новите апартаменти и офиси, които се строят.

Той е категоричен, че няма да се увеличават размерите на местните данъци и такси за столичани през 2021-а година, защото в момент на криза това би било крайно неуместно. 

Снимка: CanStockPhoto

Герджиков определи изминалата 2020 г. като трудна и изпълнена с предизвикателства не само за София и страната, но и за целия свят.

"За съжаление не ковид кризата, а предстоящите парламентарни избори не позволяват дебатите в СОС да се водят по същество, каквото е било винаги моето желание. Амбициите за изява - били те лични или партийни, на някои колеги от опозицията често надделяват. Иска ми се да вярвам, че след парламентарния вот фокусът на дискусиите в Общинския съвет отново ще е насочен към подобряване качеството на живот в града ни", заяви той. 

Столична община иска 60 млн. евро заем за транспортна инфраструктура

По повод решението на СОС за заем от Европейската инвестиционна банка, той отбеляза, че по този начин ще бъде осигурено финансиране за изграждане и рехабилитация на ключови за града пътни обекти, които трябва да бъдат завършени през следващите 5 години. По думите му това са липсващи на този етап участъци от вътрешните рингове на София, нови трамвайни трасета и реконструкция на съществуващи, както и изграждане на първия етап от Зеления ринг на София - общо 10 стратегически обекта, които ще променят транспортната схема на столицата.

Политиката в бюджета 
Във връзка с твърденията на "Спаси София", че в бюджета на СО няма никакви политики за фундаментални промени в града и всичко зависело от "торбите с пари, които подаряват държавата и ЕС на СО, а там, където парите не достигат, ще се вземат заеми", Елен Герджиков отговори, че никой не подарява пари.

"Подобни изказвания са смехотворни за всеки, който има понятие за механизмите на европейското финансиране. Средства се печелят с устойчивата финансова политика, доверие и защита на добре подготвени проектни предложения"

Детските градини

Относно недостига на места в детските градини Герджиков открои тригодишната програма на Столичната община за изграждане на нови 67 детски градини. Програмата е приета от СОС и представлява сериозна стъпка към преодоляване на недостига. Със строителството на нови сгради и реконструкцията на съществуващи ще бъдат разкрити близо 6000 нови места. Основната цел е осигуряване на места за всички деца от 3 до 6 години, както и чувствително увеличаване на местата в яслените групи, каза Герджиков.

Тикет системата в столичния градски транспорт все пак ще тръгне до края на януари

Тикет системата

Председателят на СОС заяви, че тикет системата вече е готова. Всички необходими устройства са монтирани, включително и по третата линия на метрото. Две от основните функционалности на системата работят още от декември. Става въпрос за видеонаблюдението и мониторинга на пътникопотока.

Заявката на директора на ЦГМ е, че от месец май цялата система ще функционира. Освен пътуването с карта за градски транспорт, ще има възможност за закупуване на билет с дебитна или кредитна карта, телефон или смарт часовник, информира Герджиков. По отношение на самото таксуване - за време или разстояние, както и за неговия размер, председателят на СОС каза, че общинският съвет трябва да вземе решение, но на база точни данни от мониторинга на пътникопотока, за който споменах. Според Герджиков за София е по-подходящо да бъде въведено таксуването за време. Това ще даде възможност в рамките на 60 или 90 минути всеки да се придвижи в града, сменяйки различни превозни средства, на цената на едно пътуване.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама