Днес бе пусната в експлоатация третата линия на метрото в участъка от "Хаджи Димитър" до "Красно село". Откриването започна от 13.00 часа на станция "Медицински университет" със заявка за протест на сдружение БОЕЦ. От сдружението се появиха с надписи "Оставка". По думи на недоволните те са отишли там, за да зададат въпроси на столичния кмет. Други пък бяха дошли, за да изразят възмущението си от блокадите в София и да покрепят правителството.
На откриването на метрото присъстваха кметът Йорданка Фандъкова, министърът на транспорта Росен Желязков, председателят на Столичен общински съвет Елен Герджиков, заместник-кметът по направление "Финанси и здравеопазване" Дончо Барбалов и директорът на "Метрополитен" инженер Стоян Братоев.
Кметът на София Йорданка Фандъкова заяви, че в строежа на трите линии на метрото са инвестирани 48 години. Тя благодари на инж. Стоян Братоев за големите усилия, труд и упоритост пред трудностите. Както и на всички строители, проектанти, надзорници, инженери, които 4 години работиха по този участък.
"До днес имахме две линии, които се пресичат, а днес градът ни вече има истинска метромрежа, която ще продължим да разширяваме", заяви столичният кмет. Стойността на проекта е 498 млн. евро - национално и европейско финансиране.
Инженер Стоян Братоев добави, че новите километри от метрото са построени с голямо желание и много труд. "В днешния ден се забравят оперативките и нервите. Знаете какви перипетии имахме", каза той и пожела на всички столичани със здраве да ползват новата отсечка на метрото.
Новото трасе се засича с I и II диаметър при станция "Софийски университет" и при станция "НДК", като минава под тунелите на вече построените лъчове. При СУ прекачването ще става през съществуващия тунел с подвижните тротоари. На НДК връзката също е подземна и е предвидена в рамките на съществуващия подлез към метростанцията на кръстовището на бул. "Витоша" и бул. "Патриарх Евтимий".
След серия отлагания и пренасочвания тази пролет Фандъкова последно съобщи, че първите осем станции от третия лъч на метрото ще бъдат готови най-късно през август. Влаковете по новия лъч ще се движат през 5 минути в пиковите часове сутрин и вечер. Те ще са със същото разписание, както и останалите линии. След пускането на втория етап от новото трасе, в зависимост от натоварването, ще се прецени дали интервалът от 5 минути да се намали.
Снимки: Юлиан Тодоров
За първи път премиерът пропуска откриването на метро, а поздрави софиянци за новата отсечка чрез публикация във Фейсбук. Предполага се, че Борисов не се появи на откриването, за да избяга от протестите.
"Нашето метро е най-красивото и най-евтиното в Европа. Цял подземен град и лесна връзка между всички точки на София. Строим еднакво качествено както в Европа, но за много по-ниска цена.Призовавам всички да пазят и ценят новата придобивка, защото тя не е даденост", написа Борисов.
По традиция пътуването по най-новия участък ще е безплатно в деня на откриването за всички, които искат да разгледат новите метростанции в София.
Превозването на пътници ще се осъществява с двайсет чисто нови, модерни метровлака "Инспиро" с възможност за безпилотно управление. На пероните са монтирани автоматични, предпазни врати. Пътниците ще имат възможност да закупуват билети и с банкови карти.
Добави коментар