Членове на Българската асоциация на винените производители (БАВП) са инициатори на кампанията „Да празнуваме Великден с българско вино“. Тя, разбира се, има за цел да обърне внимание на българските потребители за високото качество и вкусовите характеристики на виното, родено при благоприятния климат на нашите географски ширини, както и да подсети, че купуването на наши питиетата ще окаже косвена подкрепа на местните производители.
„Решихме, че в тази тежка обстановка е добре да популяризираме продуктите на българските винопроизводители, да покажем уважение към техния труд. Страната ни е родина на все повече и хубави вина, така че кампанията може да важи за всеки празник, а не само за Великден“, заяви пред БНР Емил Коралов, член на УС БАВП, издател и организатор на винени събития.
Напитката издава характера: Кажи ми какво пиеш, за да ти кажа какъв човек си
Той отбеляза, че имаме много качествени вина, които незаслужено остават недостатъчно популярни. Често пъти българите решават за празник да вземат за пиене нещо по-специално и под този израз подразбират вносно, но имаме прекрасни наши вина, които са подходящи за такива случаи. Това е валидно навсякъде: местните вина са по-подходящи за местната храна, допълни Коралов.
По негови данни няма спад в продажбите на вина през миналата година. Средната продажна цена обаче бележи понижение. Това се отразява най-вече на малките производители. Техен пазарен канал за реализация – заведенията, бяха затворени.
Най-опасните „алкохолни бракосъчетания”
Фалити няма, но положението не е леко.
Според експерта може и трябва още да се работи за това, българските вина да бъдат разпознаваеми в чужбина, особено когато става дума да качествения сегмент. Браншът трябва да се обедини. А държавата – да помага.
Добави коментар