Витамините и релаксът осигуряват добър тонус през пролетта

15:05, 21 мар 21 / Любопитно 25 1305 Шрифт:
Ирина Иванова

В по-студените месеци сме склонни да се храним и по-нездравословно. Затова през пролетта е добре да се възползваме от първите по-витаминозни възможности. За виталността ни най-важни са витамин С и витамините от групата на В комплекс (В12 е задължителен). Това изтъкна Анастасия Манлихер, доктор по здравна психология и здравен ментор в ефира на Радио София.

Продукти, подобряващи здравето на жените

Като препоръчителен източник на витамин С тя посочи всички „малки червени плодчета“ – шипка (но внимание – в чая от този храст витамин С няма), годжи бери и други. По думите ѝ е добре витамин С да се приема на гладно и да не се храним половин час след това. 

Снимка: CanStockPhoto

Здравният ментор отбеляза още, че витамините от В-групата, които влияят положително на нервната система, трябва да се приемат след ядене. А, Е и D, които са мастноразтворими, трябва да се вземат по време на храненето. Омега-3 (помага на мозъка) и можем да набавяме чрез риба и водорасли.

Как да ядем плодовете, за да са по-полезни

„Ако човек има стомашни проблеми от нитратите, които се съдържат в листните зеленчуци, задължително трябва да наблегне на витамин С“, допълни Манлихер, като препоръча да усвоим техниката на отпускане и релаксация, които много помагат в напрегнат ден, дори да се приложат за кратко.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама