След свлачището на „Струма“: Имало е грешка още при строежа 

18:50, 01 фев 21 / Общество 25 1159 Шрифт:
Ирина Иванова

Трасето от бившата АМ „Люлин“ и настояща АМ „Струма“, което беше затворено заради срутище, е минавало покрай скат, който по проект не е имал даже предпазна мрежа, а това е сериозна грешка при строителството на участъка. Това заяви пред журналисти председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфаструктура“ (АПИ) Георги Терзийски, цитиран от bTV. 

„Този скат не е бил проектиран да бъде замрежен и укрепен, когато наистина в годините на изграждане – 2007-2008 г., освен с разгърмяването на масива, е имало недобри решения по отношение на укрепването. В изграждането наистина има грешка, налага се да укрепваме не само тук“, посочи той.

Снимка: АПИ

По думите му екипите са успели да обрушат изцяло ската, така че да се осигури безопасно движение. Предстои поставянето на мрежа, която да крепи скалите или поне да намали скоростта на евентуални отломки.

По отношение на аналогичната ситуация в Искърското дефиле, където обаче преминаването е напълно невъзможно, Терзийски не се ангажира с краен срок, като единствено посочи, че „амбицията е максимално бързо да отворим участъка, но след като наистина се убедим, че всичко ще бъде безопасно“.

Той посочи, че всички областни пътни управления започват денонощни обходи на рисковите участъци. По думите му при нужда ще се затварят и пътища, за обруши и укрепи съответния район.

Снимка: АПИ

Припомняме, че в събота, 30 януари, скална маса падна между 7-и и 9-и километър на АМ „Струма“. Инцидентът по чудо се е разминал без пострадали, защото точно в този момент по платното е преминавал автомобил. За щастие шофьорът и спътниците му, сред които и деца, са невредими. Пътят вчера бе затворен за известно време и в двете посоки. 

В събота премиерът Бойко Борисов отиде на инспекция до там, за да лично провери работата по укрепването. Според него причина за падналата скална маса е природата. Той обяви още, че над 10 млн. ще отидат за ремонт на свлачища.

Преди дни свлачище затвори пътя и при Искърското дефиле, като там продължава разчистването на хилядите тонове скална маса. Голямото срутище край село Елисейна затвори изцяло второкласния път. За разчистването работят от двете страни 15 алпинисти. 

Подобен инцидент имаше и при Рилския манастир. Скоро след като премиерът Бойко Борисов се похвали с новоизградената стоманобетонна стена при Рилския манастир, която трябваше да пази пътя от срутване на скална маса, началото на януари огромен камък падна при село Пастра, като затвори пътя и в двете посоки. 

В събота стана ясно, че е готов и проектът за пътя към Рилския манастир, като там ще бъде направена "тунелна шапка", така че да няма опасност камъните да прекъсват пътната връзка. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама