Как да не полудеем, посрещайки празниците в самоизолация

16:20, 29 дек 20 / Любопитно 25 1363 Шрифт:
Цветилена Симеонова

Много хора трябваше да отменят плановете си за Коледа и Нова година поради пандемията, което означава, че някои ще прекарат празниците сами. ВВС разговаря с двама експерти - специалисти от организация за психично здраве и жена, която винаги празнува Коледа сама и смята, че това е страхотно, съобщи БГНЕС.

Ето какви съвети дават те на хората, които ще останат сами по време на празниците:

  1. Добре е да се ядосвате.

Ако се чувствате ядосани заради провалените планове, това е напълно нормално. „Оказахме се в извънредни обстоятелства и мисля, че хората имат право да бъдат ядосани, тъжни и разочаровани“, казва журналистката Хелън Ръсел, автор на „Как правилно да тъжим“.

"Трябва да признаете, че тъгата съществува, а не да ѝ се противопоставяте и да си позволите да бъдете тъжни. Ако потискате негативните мисли в себе си, резултатът ще бъде пагубен - те ще се върнат и вие ще станете още по-лоши", посочи тя. Много хора не се справят добре с промените в живота, каза тя, така че чувството на тревожност е доста често.

Кои са най-сниманите европейски градове по Коледа?

  1. Променете очакванията си

„Може би сте се надявали да имате щастлива Коледа със семейството си, смятали сте, че това ще бъде идеалният празник, но за съжаление няма да стане“, казва Марта Милс, която празнува Коледа сама всяка година. Някога тя мразела този ден, но сега обича да е сама със себе си. Тя написа в Тwitter списък с полезни съвети за тези в подобна ситуация.

Според нея е много важно да приемем, че тази година празникът ще бъде различен. Тя също така предлага да промените начина, по който обикновено се обличате този ден. „Можете да промените правилата и да правите нещата по различен начин“, казва тя. Милс признава, че на този ден може да си позволи всичко. Тя го посвещава изцяло на себе си и се отдава на слабостите си.

Ако имате специални традиции или определени начини за прекарване на времето, които не са възможни тази година, можете сами да решите, че те са на пауза, а не отменени. Кажете си, че те могат да бъдат подновени през следващата година, дори ако това се случи през лятото, казва консултантската организация Mind.

  1. Планирайте всичко добре

Когато се събудите в навечерието на празника, трябва да имате ясен план за действие. „Трябва да се сдържам, за да не започна да планирам Коледа твърде рано“, казва Марта. Тя разбива деня на части. Помислете какво ще закусите, отделете време за четене или разходка, гледане на филм и разговори с роднини по телефона.

"Запасете се с вкусна храна, обадете се на приятели и роднини чрез видеовръзка или им изпратете поздравителни съобщения. Нека имате някакъв план за деня", съветва тя. Умът също препоръчва да отделите време, за да създадете уютен дом.

"Закачете коледни декорации или снимки. Можете дори просто да направите почистването. И да планирате нещо хубаво след Коледа. Ако изчакате нещо много добро, това може значително да подобри ситуацията" - казаха от благотворителната организация.

Туризъм по време на COVID-19: Как Истанбул се превърна в магнит за европейците?

  1. Правете неща, които ви правят щастливи

Правете това, което ви харесва през целия ден. „Това може да е сутрешно бягане, видео игри или пъзели“, препоръчва Mind. Можете да вземете гореща вана с добра книга или просто да легнете на дивана в любимата си пижама.

Ако не е нужно да ходите никъде и не е необходимо да общувате с други хора, можете просто да се съсредоточите върху това, което ви доставя радост. Купете си подарък или нещо, за което сте мечтали отдавна.  "Правете това, което ви харесва. Харесва ми миризмата на коледни свещи например. Трябва да бъдете добри към себе си", отбелязва Милс.

  1. Свържете се с другите

Ако искате да говорите с някого, уговорете се да се обадите по телефона или видео. Можете да гледате заедно филм или да играете на викторина. Британската комик Сара Миликан е домакин на онлайн чат в Twitter всяка година за всички, посочва Mind. Ако все още се чувствате тъжни и самотни, опитайте да излезете навън.

Софи Скот, професор по когнитивна неврология в Университетския колеж в Лондон, обяснява, че обикновената разходка, дори ако просто се разхождате из района си, е може би най-доброто нещо, което можете да направите за мозъка и настроението си. Милс се съгласява с нея, а тя също съветва да се обменят поздрави за празници с минувачите.

Как родните звезди отпразнуваха Коледа

  1. Яжте каквото искате

Ако обичате пуйка - и все още можете да я намерите в магазина, купете я и я сгответе! Можете да изберете и нещо друго. Няма правила какво точно трябва да ядете на този ден, така че спрете на това, което ще ядете с удоволствие.

"Настройте се, за да се насладите на любимата си храна и напитки. Дори не е нужно да чакате до вечеря. Пригответе специална закуска или се запасете с необичайни безалкохолни напитки. Това може да е чудесен начин да отпразнувате празника без традиционна коледна храна", съветва благотворителната организация. „Ако искате салата за обяд или дори орехово масло за закуска, не се отказвайте“, Добавя Милс.

  1. Откажете се напълно от празника

Разбира се, ако тази година изобщо не можете да празнувате Нова година и Коледа, тези дни могат да се прекарат както обикновено. "Възможно е да ви е по-лесно да не празнувате празниците, отколкото да го направите сами. Абсолютно нормално е, ако се чувствате така", обяснява Mind.

Ако откажете да празнувате, уведомете приятелите си. Кажете, че ще се радвате да говорите с тях на Коледа или Нова година, но обяснете, че е по-лесно, ако се държат като в нормален ден и не споменават празниците. В този случай, ако ще давате подаръци, разменете ги предварително. Mind съветва да не прекарвате много време в социалните мрежи - и всъщност в интернет като цяло, за да не виждате поздравителни постове, а също и да не гледате телевизия, за да не се натъкнете на новогодишните реклами.

"Много хора са разстроени, защото смятат, че празниците ще са тъжни за тях. И това е нормално. Трябва да помните, че Коледа и Нова година са само един ден и ще отминат бързо", казва Милс. "Това са само няколко часа, които няма да продължат вечно. Ако се чувствате зле, тогава си лягайте, не забравяйте, че сутринта ще бъде друг ден", добавя тя.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.