Николаос Цитиридис и екипът му ще направят отчаян опит да вдигнат рейтинга на шоуто си като поканят днес фолкзвездата Азис.
Новото вечерно шоу на bTV бързо попари надеждите след като рейтингите му още в първите две седмици са далеч от желаното. Нещо повече - инвестициите в скъп, нов декор и мащабен екип са на път да се окажат неоправдани.
Няколко дни след като ТОПНОВИНИ първи разкри, че рейтингите на Цитиридис падат още след първото издание, тенденцията продължи. В петък, накрая на първата седмица от старта - шоуто бе загубило близо половината от аудиторията си, като рейтингът не показва устойчив растеж във всеки сегмент от предаването, а пазарният дял се лута между 23.9 и 28.7 в края му.
В понеделник “Вечерното шоу на Николаос Цитиридис” също отбелязва колебливи резултати сред аудиторията над 4 годишна възраст. Шоуто стартира при пазарен дял от 26.3, но пада до 21.4 в хода на предаването. И отново пиковият момент е в края. Това на практика означава, че зрителите гледат последните минути на Цитиридис в очакване на късната новинарска емисия на bTV.
Интересно е да проследим резултатите на ключовия за медията проект и във вторник. Ето какво показват данните на ГАРБ:
Средният рейтинг на предаването продължава да не стига 8 пункта, а средният пазарен дял не може да надхвърли дори стойностите от първата седмица на шоуто. 24% пазарен дял за Цитиридис продължава да е недостижима кота.
Утеха на екипа, ръководен от Цветомир Семов и Ангелина Белчева, е неоспоримият факт, че във всеки един от дните bTV е най-гледаната телевизия в слота между 22:30 и 23:30. Интересно е обаче каква е цената за всичко това и какво би се получило, ако Нова телевизия решат да засилят късния праймтайм през пролетния сезон.
За да бъдем максимално коректни в сравненията, решихме да проверим и какво се е случвало в слота след напускането на Слави Трифонов, когато bTV тества различни проекти. За целта решихме да се върнем към рейтингите на всяко 27-мо число от август до декември 2019. Единствено през октомври сме взели резултати за 28-и, а не за 27-и, който се е падал в неделя. Традиционно през уикенда програмирането в телевизиите е значително по-различно от това през седмицата, а и се предполага, че навиците за гледане на телевизия са други.
Както ТОПНОВИНИ вече писа - финалът на “Шоуто на Слави” по bTV е бил на първо място в Топ 100, достигайки сходни резултати в абсолютен брой зрители като при старта на Цитиридис, но - в “мъртвия” летен тв сезон. Затова започваме с данните от 27 август - първият месец без Трифонов на екран:
В този ден телевизията излъчва “Смъртоносно оръжие”, което е значително по-евтин тв продукт, но прави сходни резултати. Рейтингът е около пункт по-малко от този на Цитиридис, но за сметка на това пазарният дял е малко по-голям. За капак - по същото време Нова тв конкурира със сериала “Комисар Рекс”.
Какво е положението в края на септември, когато са стартирали есенните програмни схеми на телевизиите? Виждаме данните на ГАРБ за 27 септември:
В слота между 22:30 и 23 часа се излъчва епизод на “Фермата”, който постига значително по-добри резултати, макар да е стартирал по-рано и да е по-дълъг. Спад се наблюдава при късните новини на bTV, но те могат да се сметнат за по-евтин тв продукт в конкретния сегмент. Въпреки това bTV продъжава да води срещу основния си конкурент.
Какво се случва в последната понеделнишка вечер на октомври?
По това време в слота 22:30-23 часа се излъчват “Комиците и приятели”. Предаването, което е в пореден сезон и не предлага кардинално нова концепция и свеж хумор, всъщност привлича повече зрители от Николаос Цитиридис. Средният рейтинг на шоуто е 9.30, като в началото си стига 11 пункта. Средният пазарен дял пък е 31.81% - отново е резултат, който можем да пожелаем на Цитиридис. Любопитното е, че “Комиците и приятели” са събрали между 50 и 100 000 зрители повече. И макар късната новинарска емисия да сваля резултатите, то пазарният дял е сходен на този, който постига новото вечерно шоу.
Да видим каква е картинката през ноември 2019, по данни на ГАРБ:
Тук “Комиците и приятели” вече не се представят добре, но сериалът “Пътят на честта” по Нова е в разгара си. Данните показват, че когато конкурентите на bTV инвестират в развитието на слота битката е значително по-ожесточена и може да се получи смяна в лидерството. Какво се случва обаче месец по-късно?
bTV излъчва сериала “Медичите”, чиято цена на епизод със сигурност е по-ниска от цената за епизод на “Вечерното шоу на Николаос Цитиридис”. Телевизията отново си връща позициите спрямо Нова, докарвайки съвсем малко по-ниски резултати от тези, които Цитиридис и екипът му правят на дневна база. При това положение обаче отново изниква въпросът - има ли смисъл от проекта, зад който стои мениджъра на вътрешните продукции в bTV Ангелина Белчева?
Екипът на шоуто вероятно продължава да е под стрес, тъй като нито на концептуално ниво, нито по отношение на разговорите с гости предлага нещо ново и истински атрактивно на зрителите. Натискът да се изплува от незадоволителните за стартови издания (и след толкова масирана реклама) рейтинги вероятно е накарал екипа на Цитиридис да разочарова възторжените му почитатели, които се радваха в социалните мрежи, че в предаването няма чалгазвезди.
Днес Краля на попфолка Азис ще седне на фотьойла до новия водещ в опит шоуто да постигне по-добри резултати от дните, в които гостуваха Тита, Ицо Хазарта, Тото от “СкандаУ” и Китодар Тодоров. Интересът към Цитиридис извън PR-акциите на телевизията е малък и за момента интервюта с новия водещ се случват главно във вътрешни продукции като “Преди обед” или в сайта OFFNews, където Цитиридис е работил.
Ако резултатите не се подобрят значително, то проектът на Ангелина Белчева едва ли ще има безоблачни дни до края на годината (когато договорите на екипа изтичат). Вярно, Флориан Скала обеща Цитиридис да води шоуто си поне още 20 години, но не е сигурно дали самият Скала ще завърши годината като директор на телевизията. Много вероятни промени в мениджмънта след финализиране на сделката за продажбата на bTV ще сгъстят още облаците над 26-годишния водещ и екипа му.
Междувременно, след приключване на материала, bTV тиражираха странна информация, свързана с шоуто. В нея се казва:
Новините и актуалните предавания, турските сериали и „Шоуто на Николаос Цитиридис“ приковаха вниманието на най-много зрители месец преди началото на пролетния сезон (ГАРБ, януари 2020 г.)
Въпреки твърдението, към пресинформацията, качена и на официалния сайт на телевизията, има таблица с Топ 10 на най-гледаните програми през януари по данни на ГАРБ. Там "Шоуто на Николаос Цитиридис" не фигурира. Въпреки това в информацията от медията обясняват:
"Най-очакваното предаване в началото на тази година, новото вечерно шоу на bTV, тръгна с летящ старт и почти 1 милион зрители, като продължава да е сред най-обсъжданите теми, свързани с телевизията. Шоуто привлича средно над 30% от цялата ТВ аудитория през януари, а най-коментиран в публичното пространство е водещият Николаос Цитиридис. Комикът и журналист с гръцки корени се превърна в своеобразна медийна сензация, а bTV привлече и нова млада публика към часовия пояс 22,30 – 23,30 ч. Близо 34% от зрителите на възраст 18-34 г. са гледали „Шоуто на Николаос Цитиридис“ миналия месец."
И тези данни са относително некоректни, тъй като от 31 дни през януари, само в пет е имало вечерно шоу. Тоест, твърденията на телевизията биха били верни, ако Цитиридис буквално е взривил рейтингите така, че усреднените стойности за целия месец се повишат.
Добави коментар