Нова система ще измерва в реално време тежкотоварните ТИР-ове над 12 тона в рамките на бъдещата тол система.
Целта е да се предотврати порочната практика да се превозват по-големи товари, заради които много често стават катастрофи по пътищата, а и пътната настилка се компрометира по-бързо.
Това е едно от предложенията, около които са се обединили браншови организации, транспортен бранш и регионалното министерство, предаде БГНЕС.
Ново изследване ще мери поведението на тираджиите и автобусните шофьори
Днес в Министерството на регионалното развитие и благоустройството се проведе поредна среща между държава и експерти за уточняване на детайлите по тол системата. На нея беше договорено да бъде изграден нов специален борд от представители на различни браншове, който да има консултативни функции и занапред да следи как се разпределят постъпленията от тол таксите.
Обсъдено беше също да се помисли и за онези превозвачи, които извършват предимно курсове в страната, отколкото в чужбина. За тези превозвачи са предвидени отстъпки, - например – камиони, които са навъртели над 10 хиляди километра по републиканските пътища, независимо дали са с българска или чужда регистрация, ще получават 30% отстъпка. ТИР-ове, изминали между 7 000 и 10 000 километра, ще получават 20% по-ниски тол такси.
Тол системата ще тръгне тестово за три месеца от 16-ти август
Заместник регионалният министър Николай Нанков даде повече подробности около бъдещата система за измерване на ТИР-овете. Той обясни, че новите камери от тол системата ще показват в реално време камиона, а специално изградени датчици в асфалта ще отчитат реалният тонаж.
Бизнесът и държавата са взели решение от 16 август реално да стартира и тестовото изпитание на тол системата. Договорено е камионите да се движат с такси на цени от 10-12 стотинки за изминат километър. Очаква се до края на годината да има окончателни цени и разписание кои пътища ще се включат в тол системата.
Добави коментар