Красимир Вълчев: Има проблем с функционалната грамотност на учениците

14:45, 03 юли 19 / Политика 25 408 Topnovini
1

Изпитът след 7 клас показа, че има проблем с функционалната грамотност на учениците. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на пресконференция във връзка с резултатите от националното външно оценяване след 7 клас, предаде Агенция „Фокус“.

На изпита след 7 клас оценките по БЕЛ са над средния брой точки, докато по математика – под средния

„Ясно е, че тазгодишния випуск не е по-различен от миналогодишния. Ясно е, че системата не е започнала да работи различно. Ясно е, че новите учебни програми, които бяха въведени, не са дали драматични разлики в резултатите“, заяви Вълчев.

16 ученици са с максимален брой точки на изпита по БЕЛ след 7 клас, а по математика - 141

Той посочи, че проблемите са ясни и не са от днес. „Имаме проблем с резултатите по математика, които са от години. Децата днес много трудно се мотивират да учат математика и природни науки. Но основният фактор за доброто обучение си остава добре мотивираният учител“, каза Вълчев и уточни, че е нужна по-голяма подкрепа и повече квалификация за преподавателите.

Проблемът е с функционалната грамотност – с усилията учениците да придобият умения“, посочи образователният министър.

Той посочи, че учителите трябва да полагат повече усилия да работят индивидуално с всяко едно дете. По думите му трябва да се работи повече с децата, при които се забелязват затруднения с учебния материал.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.