За какво да внимаваме на закуска

09:20, 06 май 19 / Здраве 25 609 Topnovini
1

От малки знаем, че закуската е най-важното хранене за деня. И това, разбира се, не е случайно. Тя ни зарежда с енергия и ни дава сили да се справим с всички задачи, които ни предстоят през деня. И макар че е много важно да не пропускаме закуската, още по-важно е какви ритуали имаме и какво ядем.

Въпреки че много от нас го правят, не бива веднага след като събудим, да пием кафе или чай на гладно, защото след няколко часа вече изпитваме жесток глад.

Препоръчително е след отварянето на очите да изпием чаша вода - топла или студена зависи от стомашно-чревния ни тракт. Храна трябва да приемем не по-рано от 40 минути, след като сме се раздвижили, за да дадем време на стомаха да се подготви за работа.

Най-добре е първото ядене да бъде в интервала между 7 и 9 часа сутрин, като закуската трябва да е пълноценна по отношение на хранителни вещества. Това означава да има въглехидрати и белтъчини, което прави пълнозърнестите млечни каши, изварата, сурови или печени плодове и яйцата отличен избор.

Хубаво е да избягваме празните въглехидрати, като бонбони, торти, захар, че дори и кафето, защото ни дават енергия и ни ободряват, но след час капваме като круши.

Според Hola е препоръчително да закусваме с храни, които възбуждат апетита, защото те спомагат за добро храносмилане и усвояване на полезните вещества.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани