Министерството е следващата стъпка, в която бих могла да вложа усилия и да бъда полезна. Изключително разчитам на екипа си, който е с много добра експертиза и много опит, разбира се предизвикателствата са големи и никак не са малко. Това коментира новият министър на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, която встъпи в длъжност вчера, в първото си телевизионно интервю, дадено за БНТ.
"Аз съм инженер, познавам бранша, а в същото време като министър ще изпълнявам политическата програма на правителството. Ще има приемственост в политиката на министерството, основното е да продължим политиката за нови магистрални и скоростни пътища, за нова републиканска и пътна мрежа. Освен това, през 2019 г. стартират инвестиционните проекти, по които ВиК операторите ще бъдат бенефициенти за първи път. Ще продължим и въвеждането на новата тол система", каза Аврамова.
Тя коментира и въпросът дали е възможно нейният предшественик Николай Нанков да остане във ведомството, като поеме длъжността зам.-министър. "Хора със знание и опит като Николай Нанков трябва да бъдат включени в работата, така че за мен ще бъде много ценно да ползвам неговите знания и опит. Той ще бъде един от стълбовете в министерството, ако приеме тази възможност да остане. Засега няма решение по този въпрос", каза Аврамова.
Относно трите министерски оставки заради трагедията на пътя за Своге, Аврамова коментира, че политическата отговорност е морален акт на съпричастност към трагедията, не означава непременно вина на всеки министър.
За бъдещите приоритети в работата си, министър Аврамова е категорична, че ще продължи контрола върху всички проекти - и действащи, и бъдещи. "Инвеститорски контрол, който трябва да бъде завишен по изпълнението на всички инфраструктурни проекти, контрол за работата на ДНСК, както и към лицензираните фирми за строителен надзор. С колегите ще помислим, ако трябва ще променим и нормативната база за контрола на тези фирми, извършващи надзор", заяви тя.
Като бивш председател на Общинския съвет във Враца, Аврамова заяви, че относно пътната мрежа в Северозападна България, ще продължи интензивно със строителството на АМ "Хемус", а разчетите са 2014 г. тя да бъде приключена. С голямо значение е и пътят Видин - Ботевград, изключително важен за Северозападна България, допълни министърът.
Добави коментар