Как да тренираме щастието?

21:00, 06 сеп 18 / Любопитно 25 1332 Шрифт:
Topnovini

Щастието не е даденост, нито константна величина. Но е нещо, за което постоянно мечтае, към което се стремим и което си пожелаваме на всеки рожден ден. Но само с пожелания и надежди не става, трябват и действия. Ето какви.

Любезност

Да бъдем усмихнати и добронамерени към всичко и всички си е мисия почти невъзможна. Но не ни пречи да опитаме. Всяко малко действие, като да поздравим човека в асансьора, помогнем на майка с количка или да пожелаем лек ден на продавачката в магазина ще ни накара да се чувстваме по-добре.

Благодарност

Най-важното е да я изразяваме. Да не пропускаме да благодарим на всеки, който го е заслужил. Освен това е добре всеки ден да си записваме за какво сме благодарни. И трябва да започнем с малките неща, които всъщност са с голямо значение.

Преживявания

Именно в тях трябва да влагаме парите си, а не във вещи. Спортни събития, концерти, пътувания, семейни събирания. Спомените от тях ще траят много по-дълго от новото яке или поредния чифт обувки. А ако инвестираме във вещи, нека да са такива, които отново свързваме с преживявания. Музикален инструмент или фотоапарат например.

Социални мрежи

Там със сигурност няма да намерим щастието. Най-малкото защото ни залива чуждото щастие. И това ни кара да се замислим дали животът ни е наистина толкова щастлив, колкото си мислим. Е, може да не сме били на Малдивите, но имаме страхотно семейство. А не е ли това поважното?

Времето

Само когато осъзнаем, че времето е по-ценно от парите, можем да се почувстваме щастливи. Някой от най-щастливите моменти в живота нямат нищо общо с това колко сме богати. А и богатството невинаги върви ръка за ръка с щастието.

Да се изгубим

Не, не е задължително да е в буквалния смисъл. Но и това би помогнало, ако става въпрос за дълга разходка сред природата, без координати и крайна точка. Трябва да имаме поне едно занимание, с което да се абстрахираме от всичко друго и да бъдем сами със себе си.

Тренировките

Когато спортуваме, се чувстваме добре. В тялото ни се отделя ендорфин, който ни кара да се чувстваме истински щастливи. Дори половинчасова разходка върши работа.

Цветя

И да няма кой да ни ги подари, трябва сами да си ги купим. Според учени от Харвард, свежите цветя у дома редуцират стреса и негативните емоции. 

Слънчева светлина

Тя зарежда и тялото и ума. Неслучайно се чувстваме много по-щастливи през летните месеци. Дори навън да не е много топло, не бива да се лишаваме от разходките на открито нито за ден.

Музика

Не само да слушаме любимите си парчета, но и да си припяваме. според учени от Университета в Манчестър, по този начин се активира част от мозъка, която регистрира удоволствие. затова, трябва да използваме всеки удобен момент - под душа и не само, пише CNN.

Храната

Да, и тя оказва влияние на щастието. Зеленолистните зеленчуци, като спанака, подпомагат производството на ендорфин в мозъка. Гъбите са с високо съдържание на витамин D, който веднага ни кара да се чувстваме по-добре. За шоколадът е ясно - носи наслада и щастие. Куркумата е естествен антидепресант, а зеленият чай намалява нивата на стреса.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Още по темата

Реклама