Учени кръстиха неунищожимо влечуго на змията на лорд Волдемор

20:35, 23 ное 22 / Любопитно 25 1480 Шрифт:
Биляна Иванова

Никога не е скучно на Земята или на която и да е друга планета. Учените случайно са се натъкнали на нещо, което наричат „неунищожим вид". Yahoo! Life съобщава, че голямото откритие е станало, когато група учени от финландския университет в Ювяскюла са излезли на рутинно събиране на мъхове, лишеи и листа в националния парк Рокуа в Утайярви. При по-нататъшно изследване под микроскоп в лабораторията изследователите откриват нов вид, който се оказал вид тардиграда - микроскопично животно, което е способно да се развива в най-екстремни условия и дори „вероятно да оцелее след апокалипсис".

Най-хубавото? Онези, които познават книгите и филмите от поредицата за Хари Потър, със сигурност ще разпознаят научното име на новия вид - финландските учени са го нарекли Macrobiotus naginae. В случай че не сте разбрали, осемкраката микроскопична тардиграда е кръстена на змията (и хоркрукс) на лорд Волдемор - Нагини.

Точно така, явно в лабораториите на университета в Ювескила работят фенове на Потър, защото това е най-яката ода за филм, която някога сме виждали да си проправя път в науката. Физическият състав на M. naginae представлява дълъг, червеобразен организъм с малки крачета и предизвикващи кошмари нокти. Новият вид може да вирее в пясъчна среда и дори може да бъде изцяло усвоен от охлюв, за да излезе от другата страна и да продължи живота си, сякаш нищо травматично не се е случило.

Хари Потър ще се появи на „магически“ британски монети

Изследователите решават да дадат на новия вид името на прокълнатата жена, превърнала се в змия, от „Хари Потър", защото виждат много прилики между тях - или може би само няколко. Когато става дума за това, организмът прилича на змия, няма крайници и може да продължи да живее, независимо какво се изпречи на пътя му. Наистина изглежда, че всички са имали предвид Потър и са искали да увековечат един от героите в учебниците по история на науката - нещо, за което не можем да ги виним, пише още изданието, цитирано от БГНЕС.

Що се отнася до неунищожимите видове, известни като тардигради, те са способни да оцеляват в студена среда, като продължават да съществуват при температури около -458 градуса по Фаренхайт (или абсолютната нула за научните умници), и могат да продължат да съществуват дори при пълна липса на вода. Знаем какво си мислите - как един нов вид като този би оцелял в космоса? Е, за наш късмет, през 2021 г. група много забавни изследователи провериха този въпрос и изстреляха няколко тардигради със скоростта на камшик от 2160 мили в час. Издръжливите същества оцеляха без наранявания, което накара учените да предприемат предстоящ експеримент, който ще покаже как микроскопичните твари издържат на 100 милиона мили в час.

Продават на търг първо издание на „Хари Потър“

Подобно на своя съименник, новите видове тардигради са готови да продължат напред, независимо от цената, и със сигурност ще се превърнат в основни постижения за научната общност през следващите месеци и години. Да се надяваме само, че M. naginae няма да се окаже обект на проклятие, което да го накара да се превърне в масивна 12-метрова версия на самия себе си - защото тогава всичко ще свърши за всички нас.

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!