Необходим е задълбочен анализ на опита на иновативните училища, така че добрите практики да се мултиплицират и в други учебни заведения. В отговор на мое парламентарно питане от Министерството на образованието и науката се ангажираха да обмислят възможността включително и за финансови стимули, така че повече училища да кандидатстват за иновативни. Това коментира народният представител от Парламентарната група на ГЕРБ Таня Петрова, след като присъства на състоялия се интердисциплинарен урок в ОУ „П. Р. Славейков” във Варна.
„Статутът на иновативните училища не е просто табела, а изисква всекидневно да се изпълва със съдържание. Не е достатъчно да реализираш самоцелна идея или проект – важно е да покажеш съвкупност от дейности, нов и креативен подход, който да подобрява резултатите на всяко дете”, категорична бе Петрова.
Като дългогодишен директор на училището и настоящ член на парламентарната комисия по образование тя бе сред официалните гости на открития урок, в който часът по математика за учениците от II „д” клас беше съчетан със знания по български език, околен свят, изобразително изкуство, музика, информационни технологии. Напътствани от своята учителка Керанка Колева, децата решаваха задачи, демонстрираха умения за работа с географска карта и таблет, обогатиха музикалната си култура. Урокът, изпълнен със занимателни игри и провокации за логическото мислене, същевременно бе посветен на годишнината от рождението на патрона на училището и разшири познанията на учениците за живота и творчеството на Петко Рачев Славейков.
„Модерно оборудваните кабинети и осигуреният софтуер, който е напълно приложим с учебните програми, позволява уроците да се провеждат по различен и много по-интересен начин. Най-важна е обаче креативността на учителя. Комплексните познания, които получиха децата в този нестандартен час по математика, са преди всичко резултат от подхода на преподаване”, коментира Таня Петрова и поздрави Керанка Колева за интердисциплинарния открит урок.
„Министерството на образованието и науката има визия за поощряване на иновациите в училищата. Възможностите за това трябва да се разширят и чисто нормативно, но и чрез финансови стимули. На състоялия се преди дни национален форум за иновациите в образованието министър Красимир Вълчев акцентира и върху необходимостта от платформа за изграждане на общност от новатори и национална програма за популяризиране на постиженията в тази сфера. Преди да се набележат следващите стъпки, обаче е важно да се изгради система за анализ на иновативните училища. Важно е да се отчетат и насоките, в които се работи – едни училища се концентрират върху иновациите, свързани с учебното съдържание, други – с методите на обучение, а трети – със социалните иновации например”, обясни варненският народен представител.
18 от всички 297 иновативни училища в страната са във Варненска област. „Пет от тези варненски училища се представиха на мащабния форум в столицата и като човек, чийто професионален път е изцяло свързан със системата на образованието, аз се радвам на натрупания опит. Той съчетава добрите традиции с новите технологии и креативността на учителите”, заключи Таня Петрова.
Добави коментар