От 19 до 21 май ще се проведе 48-то „Рали България”, като за втора поредна година негов център ще бъде Варна. Състезанието е валидно за Европейския рали трофей, за Балканския рали трофей, а с него започва и националният рали шампионат. Това информриа БГНЕС.
Организатори са БФАС, община Варна и АСК "Варна Моторспорт", каза на пресконференция в Пресклуб „България” председателят на БФАС Владимир Илиев и допълни, че бюджетът на проявата е 163 000 лв. Той уточни, че се надява, че след 2 години, когато ще бъде 50-то юбилейно издание на „Рали България”, то отново да бъде кръг от Европейския шампионат и да върне реномето си на едно от най-интересните и силни състезания на Стария континент. Илиев подчерта, че погасяването на дълговете към Министерството на младежта и спорта от страна на федерацията върви по план. Той очаква, че през септември задълженията ще бъдат изплатени, като БФАС ще бъде една от малкото федерации, която ще е изчистила задълженията си към министерството.
Тази година състезанието е с обща дължина на маршрута 483.88 км, с 12 специални етапа с дължина 151,50 км. В първия ден - 20 май, етапите са 7, с дължина 101,86 км, а във втория ден са 5 с дължина 49,46 км. Най-дълъг е първият етап - „Дюлино” - 26,32 км, който същия ден ще се кара и обратно под името „Козичино” . Владимир Илиев поясни, че това не е разрешено и вероятно наблюдателите на Международната федерация ще намалят оценката на ралито, но организаторите са нямали какво друго да направят, тъй като подходящите за рали трасета около Варна са малко. Отново се връща класическата отсечка Аладжа манастир, като във второто си преминаване ще бъде като премиум етап. Два атрактивни етапа ще има и в града, в комплекс Чайка – "Варна - Тодор Славов".
Заявка за участие са подали 54 екипажа, между които и 25 турски, тъй като най-голямото българско рали е втори кръг от шампионата на южната ни съседка. С номер 1, но с грузински лиценз, ще стартира миналогодишният шампион в родния шампионат Пламен Стайков. В стартовия списък сред състезателите с български лиценз най-конкурентен е автомобилът на Игнат Исаев – Citroen DS3 R3 Max. С интерес се очаква и едномарковият шампионат Hyundai Racing Trophy, както и участието на дамския екипаж Диана Стоянова/Иванела Иванова.
За първи път двукратният шампион от Hyundai Racing Trophy Григор Григоров ще стартира със собствен отбор и с нов автомобил – Peugeot 208 R2 от клас RC4. Григоров сподели пред репортерите, че все още има известни проблеми с автомобила, но до старта на „Рали България” ще бъде напълно готов. Той заяви, че някои от трасетата не са подходящи за рали състезания, включително и знаменитата отсечка Аладжа манастир.
Негови основни конкуренти ще бъдат Мирослав Ангелов и Тихомир Стратиев, които стартират със същите автомобили, както и няколко турски пилоти. Четири са автомобилите R5 – всички на турски състезатели. Само за националния шампионат ще се състезават много мощните, но и доста опасни машини от клас Е1. Интересна новост е и локацията на сервизния парк, който ще бъде преместен на пристанището във Варна.
Официалното откриване на „Рали България” ще бъде в петък от 20:30 часа на площад „Св. Св. Кирил и Методий”, като специални гости ще бъдат министърът на младежта и спорта Красен Кралев, кметът на Варна Иван Портних, председателят на СБА инж. Емил Панчев и официални лица от ФИА.
Добави коментар