"Добрич - златен сноп от векове" е туристическият слоган на Добрич

15:00, 30 яну 17 25 880 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Днес бе обявен избраният измежду 79 предложения от общо тридесет участници туристически слоган - "Добрич - златен сноп от векове". Изборът бе  обявен на пресконференция на журито. В него влизат Николай Мирчев – председател на дружество „24 Добрич“ при Съюза на българските журналисти, Сашо Серафимов – председател на Сдружението на писателите – Добрич, Димитър Димитров – председател на Браншова асоциация на хотелиерите и ресторантьорите регион - Североизточна България, област Добрич, Николай Радев – управител на рекламна агенция „Фоли арт“ и Галина Миткова – началник на Канцеларията на кмета. В края на миналата година, след решение на Консултативния съвет по туризъм, който взе решение да се търси туристическия слоган на Добрич, направихме допитване за лого и за слоган, припомни Галина Миткова. Получени са 44 отговора за три конкретни питания и 20 изредени от добричлии предложения за туристически слоган. При първото обявяване на конкурса имаше 12 участника с 33 предложения.  Тогава журито реши, че няма да избере слоган. При второто обявяване има 30 участника със 79 предложения. Измежду тях журито отся три и всеки от членовете му ги е обсъдил със своя бранш и хора, чието мнение цени, за да се проучат нагласите, посочи тя. Трите текста, измежду които журито е правило избор, са „Добрич – да докоснеш синевата“, „Добрич – небе голямо, колкото Земята“ и „Добрич – златен сноп от векове“. Окончателното решение на журито е, че най-подходящият слоган е „Добрич – златен сноп от векове“. Според журито, той най-комплексно отразява историята, настоящето, асоциациите за Добрич и Добруджа. В аргументите си журито заяви също, че слоганът "Златен сноп от векове" е своеобразно съчетание на поминък и история – две основни неща, които са характерни за Добрич и Добруджа. „Златен“ символизира поминъка, златната реколта, богатството, което се добива в нашия край, своеобразното богатство на хората, които живеят тук – и като интелект, и като култура. „От векове“ е препратка към нашата история. „Сноп“ е събирателната дума, която обединява всичко в едно. Както Добрич е центърът на Добруджа, така и снопът е центърът, който обединява. Изречението е кратко, звучи поетично и добре покрива това, което ние търсихме“, обясни Николай Радев. Относно евентуални упреци, че Добрич не е многовековен град, той подчерта, че се гради история и слоганът е както за вековете назад във времето, така и за вековете напред. Автор на предложението е Димитър Серезлиев. Той е роден през 1931 г. Завършил е Националната художествена академия. Пенсионира се като професор по плакат в НХА. Автор е и на други лога на населени места. От програмата за туризъм са предвидени 2000 лева, с които ще бъде награден авторът на идеята, спечелила конкурса. Димитър Димитров подчерта, че туристическият бранш чака от 15 години Добрич да има слоган, а след това и лого. Оттук нататък ние ще можем да заявим необходимите рекламни сувенири, които ще бъдат сложени в нашите туристически обекти – хотели, заведения за хранене и др. Ако се достигне до консенсус с Общината за изграждане на Туристическия информационен център, там също ще има такива рекламни материали, посочи Димитров.   Предстои да се направи проучване в Патентното ведомство за идентичност и сходство на предложението и ще бъде обявен конкурс за туристическо лого, задължителен елемент във визуализацията на което ще бъде избраният слоган.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама