Бумът на лавандулата може да се използва и в туризма

08:05, 09 окт 16 25 415 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
България се утвърди като европейски лидер в производството на лавандулово масло и основен износител за европейския пазар, но разнообразното приложение на лавандулата има пазарен потенциал, който в България е почти неразвит, съобщава dnevnik.bg. Това е едно от заключенията в анализ на производството и пазара на тази земеделска култура, подготвен от "ИнтелиАгро". Според анализа благодарение на солидните агросубсидии за сектора интересът към тази култура от 2008 г. досега нараства значително, а на фона на проблемите в борбата с вредителите и болестите в доскорошния пазарен лидер Франция България постига значителен резултат: във Франция площите са около 3500 хектара, а годишното производство - 80 тона, по данни за 2015 г. В България площите вече се доближават до 7000 хектара, а производството по оценки на бранша е 200 - 250 тона, са данните, събрани от анализаторите. Лавандула се отглежда в много части на България, а Добруджа се оформя сред водещите производствени региони в света. Интересна ниша, която може да придаде значителна добавена стойност, особена за малки стопанства, е използването на насажденията за туризъм, атракция, ароматерапия и други рекреационни дейности, препоръчват авторите на анализа. Страната е популярна лятна дестинация, а голяма част от стопанствата са в близост до София, Пловдив или Черноморието. Периодът, когато лавандуловите туфи са разцъфнали, е приблизително месец, но с използването на различни сортове, той може да се удължи, смятат те. Експертите дават пример отново с Франция, където приходите от туризъм в "лавандуловите" области са над 1.5 млрд. евро годишно.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама