Нарушенията по Черноморието през този летен сезон намаляват
12:19, 31 авг 16
25
505
Шрифт:
„Нарушенията като цяло намаляват. Това е радващо, защото сезонът е силен – статистики показват, че в сравнение с миналата година и с предходни периоди се очаква едно значително нарастване на броя туристи. При 3000 проверки от началото на сезона само по Черноморието за качеството на туристическия продукт в между 6 и 8% от случаите констатираме различен тип нарушения”, посочи Маргаритов.
Той поясни, че нарушенията най-често са свързани с комфорта, който търговците са длъжни да предоставят на своите клиенти и даде пример: „Ако в един хотел са ви обещали и са поели ангажимент, че ще ви предоставят определени услуги, за които вие сте си платили, това трябва да се спазва. Установили сме и случаи, в които това не се случва.”
Маргаритов обясни процедурата, която се следва при проверката за установяване качеството на предлагания алкохол в нощните заведения и олинклузива. „Взимаме проби от разпечатана бутилка, взимаме също така и неразпечатана бутилка в присъствието на свидетели и управителите на съответните обекти. Тези проби се подлагат на изпитания. Когато бутилката е отворена, алкохолът може да е разреден.”
При взетите 30 проби през този сезон, в два от случаите се оказва, че е налице точно такъв казус.
В други два случая проблемът е свързан с това, че съдържанието на алкохолната напитка не отговаря на изискванията за вида алкохол – градусът е по-нисък от определения в стандарт.
„Потребителят е ощетен от по-ниския градус на напитката, защото в закона пише, че ако е водка, трябва да е поне 38 градуса. Нашата проверка установи, че производителят продава тази водка с по-нисък градус”, коментира Маргаритов. Той уточни че установените несъответствия в тези четири случая, не са свързани с рискове за живота и здравето на потребителите.
Маргаритов постави акцент и върху „нововъведението” в опитите на търговците през този летен сезон по морето да заблуждават клиентите, като анонсират фалшиви промоции в търговската мрежа. Председателят на КЗП каза, че са парирани няколко такива случая и обясни, че тези практики засягат най-вече чуждестранните граждани, които имат имоти по нашето Черноморие и тук прекарват своите ваканции.
Той апелира към търговците да бъдат коректни и да не злоупотребяват, като насърчи гражданите да сигнализират за всеки случай, в който считат, че правата им са нарушени на денонощния телефон на потребителя 0700 111 22 или чрез електронната форма за подаване на жалби на сайта на КЗП.
Още от „“

Американец скочи от блок в Добрич и уби пешеходец
10:43, 13 юли 22 /
Жена е била жестоко убита в Тервел, издирват бившия й съпруг
15:23, 28 дек 21 /
Обновена

Капитанът на „Вера Су“ и помощникът му остават за постоянно в ареста
19:05, 08 окт 21 /
Обновена

Товарен кораб заседна край Камен бряг
15:39, 20 сеп 21 /Последни новини

Какво трябва да се случи, за да станат електрическите автомобили по-предпочитани от тези с ДВГ
17:38, 11 юли 25 / Свят
Най-новите смартчасовници Galaxy Watch8 LTE и Watch8 Classic LTE са налични за предварителна поръчка в A1
17:16, 11 юли 25 / А1
A1 стартира предварителните поръчки на новите Samsung Galaxy Z Fold7, Z Flip7 и Z Flip7 FE
15:33, 10 юли 25 / А1
Добави коментар