Старомодни? Вече не. В търсене на нова елегантност мъжете, израснали с маратонки, слагат мокасини, независимо дали са по-модерни или класически, но се носят по нестандартен начин, предаде Франс прес.
„Има увлечение по мокасините и до септември нямахме наличности. Това е функционална и гъвкава обувка, която може да се ползва през цялата година, да се съчетава с всякакъв външен вид", казва Грациела Дубиеф, ръководител на отдела за покупки на обувки в „Галери Лафайет" в Париж.
Пиер Арди, дизайнер на обувки за „Ермес" и за собствената си марка, също отбелязва „осезаемо увеличение" в търсенето. „След локдауните се появи умора от уюта на всяка цена. Сега имаме разрешение да излизаме и искаме по-елегантни, по-шикозни неща", казва Арди.
В Лондон се наблюдава същото. „На модния подиум има все по-малко маратонки и сред клиентите има ясно изразено пренасочване от тях към по-официални обувки", казва Том Шердъл, купувач за магазина „Браунс".
„Стигнахме до момент, в който има излишък от маратонки", казва Серж Карейра, преподавател в Института за политически науки в Париж, цитирайки модния дизайнер Пол Поаре: „Всеки излишък в модата е знак за край".
„При всяка мода има ефект на бумеранг", казва Оливие Сайяр, моден историк и артистичен директор на „J.M. Weston", френски производител на луксозни мокасини. „Маратонките, които бяха за всички ситуации, за всички възрасти, поставиха в сянка обувките, които дадоха основа на мъжа", допълва той.
За ревюто си през декември младият дизайнер Jacquemus носи черни мокасини, както и неговите модели, въпреки сътрудничеството му за маратонки с „Найки", пише БТА.
В съблекалнята си в Монмартър 32-годишният архитект Ромен Коста има богат избор: черни мокасини с дебели подметки, забавни, цветни, от кожа или велур, с пискюли...Облечен с торбести джинси и черен пуловер, той се спира на трицветен чифт, преди да се качи на велосипеда си. Коста свързва маратонките с моменти от тийнейджърските си години, когато е карал скейтборд, и ги носи само в редки случаи, за да „разчупи много шикозно облекло".
„Харесва ми да имам обувки за възрастни. В моята работа това е успокояващо", казва той, добавяйки, че мокасините „остаряват по-добре" от маратонките.
Според Оливие Сайяр младите хора, които купуват обувки на „J.M. Weston", търсят и „стойност" - компанията е една от малкото, които продължават да произвеждат всичко във Франция, във фабриката си в Лимож.
Наблюденията на Сайяр показват, че макар да има нови предложения, като например „рок мокасини", най-добре се продава класическият модел, датиращ от 1946 г., известен като „180". В черно.
„Можете да сте модерни с класически мокасини, просто ги носете с малко по-широки панталони, дънки или гащеризони", казва той. Друг трик за повишаване на модния коефициент: чорапи, които „нямат нищо общо", например бели с черни мокасини. Или с анцуг за по-смелите.
Въпреки всичко мненията остават смесени, като някои смятат, че тази обувка все още има консервативен имидж.
Макар да е очарован от завръщането на мокасините от юношеството си, които предизвикват у него различни чувства и дори бунтарството, символизирано от „Бийтълс" или Майкъл Джексън, Пиер Арди признава, че това не са най-сексапилните обувки.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар