Около година преди местните избори през 2023 г. управляващите в София за пореден път обявиха, че ще строят Зелен ринг, който да се ползва от пешеходци и велосипедисти.
Той трябва да се появи по протежението на старите и изоставени железопътни линии в града, които са собственост на транспортното министерство. След като в предизборната си програма през 2019 г. кметът Йорданка Фандъкова написа, че първият участък от ринга – от ж.к. „Слатина“ до гара „Пионер“, ще започне да се изгражда през 2020 г., сега новият срок е пролетта на 2023 г. Всъщност ГЕРБ говорят за пешеходно и велосипедно свързване на различни квартали на общината от повече от 10 години, припомня „Сега“.
Както и през 2019 г., когато на събитието се появи бившият транспортен министър Росен Желязков от ГЕРБ, и сега Фандъкова заяви, че в близко бъдеще държавата ще даде на общината собствеността на старите ж.п. линии, които в момента са в активите на НКЖИ. Кметът благодари на действащия служебен транспортен министър Христо Алексиев, който я уверил, че това ще се случи в най-кратки срокове. Фандъкова поясни, че това вече е възможно да се случи, тъй като изготвеният Подробен устройствен план на част от бъдещия ринг вече е готов. Тя изрази надежда, че скоро той ще бъде приет от Столичния общински съвет.
Изграждането на Зеления ринг би дало достъп до най-големия линеен парк в София на близо 250 000 души в 30 софийски квартала, поясниха от Столична община. Ако се изгради, рингът би свързал „Западен парк“, „Разсадника“, „Красна поляна“, „Сердика“, Центъра, Зона Б5, зоната около Руски паметник, „Лагера“, „Красно село“, „Хиподрума“, „Белите брези“, „Стрелбище“, „Борово“, „Гоце Делчев“, „Хладилника“, „Изток“, „Изгрев“, „Дианабад“, „Гео Милев“, „Христо Смирненски“, „Слатина“, „Христо Ботев“, „Сухата река“, „Хаджи Димитър“, „Левски“, „Орландовци“, „Бенковски“, „Лев Толстой“, „Надежда“, „Захарна фабрика“, „Света Троица“ и „Гевгелийски/Илинден“.
Първата част на проекта вече е факт - от бул. „Шипченски проход“, където ще бъде новата метростанция на третата линия до бул. „Драган Цанков“, където да се свърже с метростанция „Жолио Кюри“. Това означава, че участъкът е напълно обезпечен с дължина от около 2,5 км, обясни днес пред БНТ главният архитект на София Здравко Здравков.
Проектът е съвместна идея на Столична община и частна фондация „Зелена линия“, изработен чрез обществена поръчка. Средствата за проекта са предвидени като първият участък от 2,5 км ще бъде финансиран и със заем. За останалите участъци - 82% от трасето са собственост на държавата и общината, добави още арх. Здравков.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар