Оттеглих се защото нямаше как да допринеса към пътната безопасност. Има разочарование в мен, че се превръщам в съучастник в едно безхаберие. Така автомобилният състезател Димитър Илиев обясни решението си да напусне агенцията за безопасност по пътищата.
Петков: Над 1 млрд. лв. трябва да похарчим за ремонти в миналото
През април премиерът в оставка Кирил Петков обяви, че Илиев става част от част от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ към Министерския съвет.
„Димитър Илиев не е просто съветник оттук нататък. Очаквам проблемите, които той вдига, да бъдат приоритизирани в най-голяма степен. Време е да променим цялата структура как се вършат нещата… Оттук нататък – прозрачни поръчки, достатъчно дълги срокове за гаранция, адекватно попълване на съществуващите дупки и нужда от ремонти. Нови магистрали, които да са на нивото на европейските пътища. Всичко това трябва да стане максимално бързо“, анонсира тогава премиерът.
Близо три месеца по-късно Илиев напусна поста на зам.-председател на агенцията по собствено желание. На негово място бе назначена Мария Лазарова, която притежава дългогодишен опит в административното управление и в подготовката и управлението на проекти с европейско финансиране, съобщиха от правителствената пресслужба.
„Сблъскахме се с голяма съпротива от страна на институциите дори за малки неща, които биха подобрили безопасността. На повечето места се обяснява как няма да стане. В един момент се притесних, че ще взема да повярвам на тези хора, че няма как нещата да се променят“, обясни Илиев в ефира на Нова нюз.
По думите му има знакови места, за които се знае, че там стават тежки инциденти, но не се вземат мерки. „Има огромно нежелание от страна на институциите да решават проблемите. Знаково беше отношението на АПИ. Молех се да измием мантинелите, да изправим знаците. Това отнемаше месеци“, смята той.
Според него „в институциите има хора, които работят там повече от 10 години, създали са си стил на работа и не искат по никакъв начин да им се „разбутва кочинката“, в която си живеят“.
„В пътната безопасност корупцията убива. Пътища, които още не са построени, започват да се ремонтират. Много се съмнявам някога да работя отново в държавна администрация“, посочи Илиев. Той обаче уточни, че ПП са хора с морал и ценностна система, която съвпада с неговата.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар