Спряха окончателно полетите до Скопие и Тирана

11:12, 07 юли 22 25 1714 Шрифт:
Ирина Иванова Редактор: Ирина Иванова

Българската авиокомпания „GullivAir“ спря окончателно редовните полети до Скопие (Северна Македония), Тирана (Албания) и до Бургас. Това съобщи „TravelNews“, като се позовава на информация от служители на Летище София.

Проверка на сайта на авиокомпанията установи, че и занапред не се продават онлайн билети за трите дестинации. Последният полет до Бургас е осъществен в края на май, а до Скопие и Тирана в края на юни.

„GullivAir“ вече е върнала трите малки самолета ATR 72 на лизингодателя, защото не може да им плаща вноските, твърдят служители на летището. Поради тази причина вероятно няма да стартира и обявените по-рано през тази година полети от София до Русе, до Букурещ, Солун, от Бургас до Белград и други дестинации на Балканите. Управителят и собственик на „GullivAir“ Янко Иванов не е коментирал причината за спирането на линиите и връщането на самолетите. От концесионера „СОФ Кънект на Летище София официално също няма коментар. 

Спирането на полетите вероятно е заради слаб интерес и липсата на пътници, обясниха от туристическия бранш. Според експерти трите държави – България, Северна Македония и Албания, са обещали подкрепа за редовните линии, но реално такава не е осъществена. Миналата седмица Министерството на транспорта отпусна 500 000 лв. на „GullivAir“, но това е помощ за пострадалите от ковид пандемията български авиопревозвачи.

Така отново в момента няма въздушна свързаност между София, Скопие и Тирана. От София до Бургас през летния сезон оперира само „България Еър“. Първоначално „GullivAir“ летеше всеки ден до Скопие и Бургас. След това намали честотата. До Тирана оперираше четири пъти в седмицата – понеделник, вторник, четвъртък и събота. Линията до албанската столица беше използвана най-вече от туроператорите, които предлагат пакети с хотелско настаняване за почивки и екскурзии по Адриатическото крайбрежие.

3 месеца по-късно: Спират ли полетите София-Скопие?

Припомняме, че началото на май месец полетите до Скопие бяха отново спрени. Тогава от ĸoмпaниятa излязоха с позиция, чe щe ce тъpcят вapиaнти зa пo-yдoбни чacoвe нa пoлeтитe и чe щe бъдe нaeт нoв caмoлeт, мoдeл АТR 72. Македонският министър на външните работи Буяр Османи пък отбеляза, че продажбата на самолетни билети вероятно e спряна поради преговорите на компанията с българското правителство за субсидирането ѝ. Hяĸoлĸo мeceцa пo-ĸъcнo пoлeтитe тaĸa и нe ca възcтaнoвeни.

Кауза пердута на авиолинията София-Скопие

Авиолинията Скопие-София беше обявена от българския премиер Кирил Петков като първа мярка за изграждане на доверие между двете страни. Това е четвъртият опит за създаване на  редовна авиолиния между  столиците на Северна Македония и България, а предишните три бяха неуспешни отново поради малък брой пътници.

Първите полети между Скопие и София започват през есента на 1992 г. с авиокомпания „Хемус Еър“ със самолет за 18 пътници. След присъединяването на България към ЕС линията София-Скопие  е възстановена през декември 2007 г. Този път „България Еър“ летеше три пъти седмично с ATR-42, с капацитет от 40 пътници, на цена от 49 евро. Предпоследният опит да се възкреси линията беше през 2010 г.

Полет до САЩ и други дестинации?

„GullivAir“ възнамеряваше още да пусне редовна директна линия до САЩ през този летен сезон. На този етап не са обявени полети. Тя има разрешения от миналата година да оперира до Ню Йорк от Департамента по транспорт на САЩ. След това получи такива и до Канада, Тайланд, Малдиви, Индия. „Засега нямаме точна дата от кога ще тръгнат полетите до САЩ“, заяви наскоро Янко Иванов пред „TravelNews“.

„GullivAir“ разполага и с три Airbus A330-200, които могат да извършват полети на далечни разстояния. В момента прави чартъри с тях. По време на пандемията осъществяваше основно такива от София и Букурещ до Мале (Малдивите), до Пунта Кана (Доминиканската република), Шри Ланка и Сейшелите, които бяха организирани от туроператори.

„GullivAir“ е регистрирана през 2016 г. под името „Топ джетс“, сменено с настоящото в средата на 2020 г., показва справка в Търговския регистър. Тя е притежавана от фирмата „Еър логистик“, която е еднолична собственост на Янко Иванов.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама