Българската авиокомпания „Гъливер“ спря да продава билети за полета София-Скопие от 21 май, съобщи специализираният самолетен портал Ex Yu Aviation.
Според македонски медии полетите се осъществяват със 7-8 пътници, а е имало случаи, когато са борда е имало само двама-трима души, по-малко от екипажа, пише „Клуб Z”.
Малко по-късно от авиокомпанията излязоха с официална позиция до медиите, че не планират спиране на редовната линия София-Скопие-София. „Във връзка с появилата се информация в публичното пространство, че авиокомпания „Гъливер“ спира редовните полети по маршрута София-Скопие-София, ви информираме, че към този момент авиокомпанията не планира да прекратява изпълнението на полетите по линията. За подобряване на удобството на пътниците авиокомпанията търси варианти за осигуряването на по-удобни часове за полетите. Разчитаме, след приключването на ремонта на полосата на летище Скопие, да получим по- добри времена за полета“, изтъкват от компанията.
Оттам посочват, че прекратяват договорните си отношения с настоящия лизингодател на самолета, с който се оперира към момента, като предстои да бъде нает нов самолет от същия модел ATR 72. „Всички тези действия се предприемат и с оглед постигането на предвидимост за клиентите на авиокомпанията в съответствие с настоящата обстановка в региона и до голяма степен са афектирани от войната в Украйна“, обясняват от „Гъливер“.
Авиокомпанията поддържаше маршрута София-Скопие с турбовитлов самолет ATR 72–600, който е с капацитет 65 места. Полетите бяха в понеделник и в събота. Цените - от 128 до 300 лв. за двупосочно пътуване.
Авиолинията Скопие-София беше обявена от българския премиер Кирил Петков като първа мярка за изграждане на доверие между двете страни. Това е четвъртият опит за създаване на редовна авиолиния между столиците на Северна Македония и България, а предишните три бяха неуспешни отново поради малък брой пътници.
Първите полети между Скопие и София започват през есента на 1992 г. с авиокомпания „Хемус Еър“ със самолет за 18 пътници. След присъединяването на България към ЕС линията София-Скопие е възстановена през декември 2007 г. Този път Bulgaria Air летеше три пъти седмично с ATR-42, с капацитет от 40 пътници, на цена от 49 евро. Предпоследният опит да се възкреси линията беше през 2010 г.
Ще субсидира ли правителството въздушната линия?
Продажбата на самолетни билети вероятно e спряна поради преговорите на компанията с българското правителство за субсидирането ѝ. Това коментира днес македонският министър на външните работи Буяр Османи.
„Когато обсъждахме този въпрос, разглеждахме две възможности: Първата беше полетите да бъдат напълно комерсиални, т.е. в зависимост от интереса от страна на пътниците. Втората включваше субсидиране от страна на правителствата, при което Република България пое върху себе си този ангажимент”, каза Османи, цитиран от БГНЕС.
Той сподели, че според информацията, с която разполага, резервациите на билети са спрени, тъй като текат преговори между авиокомпанията и българското правителство дали ще има подкрепа от страна на България или не. Османи подчерта, че би било добре функционирането на тази авиолиния да продължи.
Авиокомпанията прекрати също така резервациите за другата си редовна международна линия до Тирана от 14 май.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар