Омръзна ли ви да виждате пощенската си кутия препълнена с ненужни хартийки? „Без нежелана поща, моля“ е първият проект, който се бори на национално ниво с ненужните хартиени реклами. Трябва да направите само едно просто нещо – да сложите стикер с надпис „Без нежелана поща, моля“ на пощата си и пощальонът ще я пропусне. По този начин не само ще си спестите раздразнението от изхвърлянето всеки месец на десетки брошури и флаери, които дори не поглеждате, но и ще спомогнете за опазването на природата и дърветата.
Днес по темата разговаряме с Павел Гошев – представител на фирма „Вход мениджър“, която е официален партньор на проекта на сдружение Коалиция Природа България. „Вход мениджър“ се занимава с професионална поддръжка и управление на сгради в режим на етажна собственост. Работи във всички областни градове и е единствената фирма с национално покритие. На пазара е повече от осем години.
Сложете край на препълнените с ненужни хартийки пощенски кутии
Г-н Гошев, разкажете ни за проекта „Без нежелана поща, моля“, в който „Вход мениджър“ е партньор.
Проектът е изключително полезен за нашите клиенти и за всички хора в България, които живеят в блокове. Това е проблем, с който се сблъскваме от самото начало на нашата работа. Търсени са всякакви различни решения. Много хора преценяват да си затворят пощенските кутии, като създадат ограничен достъп до тях, за да не могат да се пускат ненужни брошури. Други желаят да има една обща пощенска кутия, в която да се пускат всичките неща, за да може по-лесно да се изсипва целият боклук от нея. Тоест, търси се локално решение на проблема. Много е хубаво, когато има такава инициатива, която да му даде гласност и той да бъде решен дори и на национално ниво.
По Ваши данни колко процента от хората искат да се откажат от хартиените реклами в пощенските си кутии?
Много голям процент от хората искат да спрат хартиените реклами. Около 80% от тези, с които сме водили диалог, желаят да се включат в кампанията и да получат стикер „Без нежелана поща, моля“.
Интересно е, че дори и възрастните хора виждат този проблем и искат да се откажат от рекламните брошури. Което е изненада. Има, разбира се, и такива, на които им е важно да следят цената на чушките в различните вериги, за да могат да ги сравняват. Но като цяло това натрупване на хартия в пощенските кутии, което се случва през последните години, по-скоро води до раздразнение у хората. Повечето от тях дори не обръщат внимание на съответната рекламна брошура и тя отива направо в кошчето.
Тази практика се оказва работеща и в други европейски държави, сред които Париж и Барселона. Имате ли данни колко от европейците се отказват от нежеланата хартия в пощите си?
Проучванията на нашите партньори сочат, че при поставяне на стикерите с около 95% е намалява нежеланата поща в града. В повечето държави в Европа рекламата на хартиен носител е нещо изключително остаряло и не се използва.
По какъв друг начин хората в ежедневието си биха могли да помогнат за опазване на околната среда?
Един наистина голям отпадък се генерира чрез пощенските кутии – това е нещо, на което все още не се отдава голямо значение. Много хора още не са се отказали и от това да получават сметките си на хартиен носител. Вече има достатъчно много варианти, особено откакто всички битови сметки са заплащат чрез различни системи за банкови преводи. Изключително нисък е процентът от нашите клиенти например, които заплащат в поща. Тоест, продължава да се генерира един товар, който е напълно излишен.
Друго нещо, което би спомогнало за опазването на околната среда, е разделното събиране на отпадъци.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар