Телескопът „Хъбъл“ е уловил най-голямата комета, откривана някога

20:07, 14 апр 22 / Любопитно 25 2027 Шрифт:
Василена Йорданова Редактор: Василена Йорданова

Поредното космическо откритие на НАСА. Телескопът „Хъбъл“ е уловил кометата с най-голямото ядро, регистрирано някога. То тежи около 500 трилиона тона и е широко 137 километра. Tвърдият център на гигантската комета C/2014 UN271 (Бернардинели-Бернщайн) е смайващите 50 пъти по-голям от повечето познати комети, съобщава „Стъди Файндс“.

Космическата агенция отчита, че кометата се движи към нас със скорост от над 35 хил. км/час. Кометата ще се доближи най-близо до Слънцето през 2031 г. и то на дистанция от 1 млрд. и 600 млн. км, предаде bTV.

Най-голямата комета, откривана някога, пътува към Слънцето повече от 1 милион години, а гигантските ѝ мащаби хвърлят светлина върху мистериозните обекти, които съставляват една от най-големите структури в нашата Слънчева система.

Кометата произхожда от Облака на Оорт - гигантско, сферично разпръскване на ледени обекти, за което се предполага, че заобикаля Слънцето в най-дълбоките и най-отдалечените участъци на нашата Слънчева система. Толкова далеч, че се смята, че се простира поне на една четвърт от пътя към следващата най-близка звездна система - Алфа Кентавър, пише БГНЕС.

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!