Нова тарифа за тол таксите ще влезе в сила от 1 юли. Според нея платени вече ще са и част от второкласните пътища в страната, които са около 3000 км. Аргументът е, че сега превозвачите минават по тях и не плащат за използването им.
Това стана ясно по време инициираното от министъра на регионалното развитие Гроздан Караджов второ обществено обсъждане на предложения за промени в Закона за пътищата и в тарифата за таксите, които се събират за преминаване и ползване на републиканската пътна мрежа.
„Обхватът на платената пътна мрежа няма да се разширява, но няма и да има нулеви ставки. Просто ще увеличим ставките по включените в тол системата второкласни пътища, за които до момента не се плащаше нищо - ставката е нулева“, обясни министър Караджов, цитиран от „Сега“.
Освен това се вдигат и таксите с между 2 и 3 пъти за различните превозни средства и в зависимост от пътя, по който минават. И при новите цени българската тол система остава най-евтината в Европейския съюз, каза Караджов.
„Зная, че няма да харесате предложенията ми и можех да си спестя тези главоболия. Но не може да не предприемам нищо и да продължаваме да возим за нула стотинки по второкласната мрежа, както направиха всички мои предшественици. Това няма да реши проблемите на инфраструктурата, а те ще се задълбочат“, обяви министър Караджов.
МВР даде тол системата на прокуратурата
Той посочи, че намерението на правителството е да вложи тази година 2,6 млрд. лв. за подобряване на пътната мрежа.
„Няма друга държава, в която от винетки да се събират повече пари, отколкото от тол такси и не може шофьорите на леки коли да внасят 64 на сто от общия приход, а товарните коли да внасят останалите 36%“, каза министърът. Според него, който допринася повече за разрушаването на пътната настилка, трябва и да плаща повече.
Превозвачите обявиха, че са категорично против увеличаването на таксите и обхвата и намекнаха, че е възможно да се стигне до протести.
Посредниците на тола остават
Посредниците в събирането на тол такси, т.нар. доставчици на услуги, остават, съобщи Гроздан Караджов. Искането на превозвачите за премахването им е отхвърлено. Преговаря се обаче за намаляване на комисионната, която събират, каза Караджов без да посочи с колко ще бъде намалена. В момента тя е 7%, пише Mediapool.
Няма да има изискване транзитният трафик да се насочва за движение само по магистрали и първи клас пътища, защото това е дискриминационно, каза Гроздан Караджов.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар