Три години затвор условно получи капитанът на товарния кораб „Вера Су“, след като Окръжният съд в Добрич одобри внесеното споразумение по досъдебно производство на Национална следствена служба – София.
Изпълнението на наказанието се отлага за срок от пет години, а 59-годишният подсъдим ще трябва да заплати половината от направените по делото разходи в общ размер от 7203,47 лв., съобщиха от прокуратурата, цитирана от БГНЕС.
Гледайте Дания, мислете за България
Хайдар Ергюн беше привлечен към наказателна отговорност заедно с втория му помощник – капитан, който е бил на вахта в нощта на инцидента. Според Окръжна прокуратура – Добрич той е допуснал плавателният съд да заседне, като така е причинил значителни повреди на чужд имот и е създал опасност за живота на други хора.
В хода на разследването на случая е установено, че капитанът му е допуснал превозното средство да плава с оперативно неработеща система за контрол на вахтения на мостика, а навигационната вахта на мостика през тъмната част на денонощието включвала единствено вахтен помощник-капитан без включен наблюдател.
Дайте ни възможност и сами ще си организираме екокатастрофа
Обвиняемият Хайдар Ергюн призна вината си и прие определеното му наказание, като се отказа от по-нататъшното разглеждане на делото по общия ред. Одобреното от Окръжен съд–Добрич споразумение е със силата на присъда и не подлежи на обжалване.
По отношение на втория обвиняем по случая, след връщане на делото от съда, срещу него ще бъде изготвен и внесен обвинителен акт.
Действията по разследването на другите две направления продължават в отделно досъдебно производство. Освен причините и обстоятелствата, при които е настъпила самата катастрофа, се работи за изяснява има ли замърсяване на морската вода и настъпили ли са щети за природата, както и дали действията на оправомощените държавни органи са били адекватни, навременни и правилни и налице ли е бездействие от страна на едно или повече длъжностни лица, което може да доведе до екологична катастрофа в местността Яйлата и региона.
Припомняме, че корабът под панамски флаг, превозващ над 3000 тона азотни торове, заседна край защитената местност на 20 септември. Първият опит за претоварване на карбамида на 26 септември завърши с неуспех, след като част от количеството се изсипа в морето. Машината бавно, но сигурно започна да потъва, а властите се суетяха как да разтоварят товара, който има опасност да замърси водите. След 36 дни край скалите и няколко неуспешни опита за спасяването му, едва на 25 октомври корабът беше изтеглен от местността.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар