Бизнес в пандемия: Онлайн търговията се наложи, а сайтовете проговориха редица езици

11:30, 01 дек 21 / Общество 25 1756 Шрифт:
Ирина Иванова Редактор: Ирина Иванова

Световната пандемия от коронавируса промени изцяло начина ни на живот. Изминалата година и половина в условия на несигурност накара много бизнеси да затворят, а други бързо се преориентираха към онлайн продажбите. Така границите между офлайн и онлайн търговията станаха все по-размити. А по-амбициозните предприемачи дори се възползваха от възможността, благодарение на дигитализацията си, да прехвърлят границите на България и да започнат да продават в цял свят. Това наложи преводът на уеб сайтове като абсолютна необходимост и възможност за достъпност в редица страни. 

Именно затова ви срещаме с Сотир Рангелов, който е съучредител и управител на агенция за преводи, за да ни разкаже за предизвикателствата и предимствата на онлайн бизнеса. Той е от онези български предприемачи, които осъзнават нуждата да подпомагат българския бизнес в неговия път към дигитализацията и успешното международно представяне. И тъй като вярва в бързия технологичен растеж и скоростното развитие на дигиталните технологии, е винаги в крак с тях. Рангелов вижда превода на уеб сайтове като част от този процес и затова е разработил свой метод за превод на уеб сайтове.

Като собственик на агенция за преводи, смело заявява, че премахването на езиковите бариери никога не е било по-важно. Неговата компания забелязва повишен интерес към една конкретна услуга – превод на уеб сайтове. Той обяснява този ръст с желанието на клиентите да предоставят лесно достъпна информация за потребителите си по цял свят. Те все повече осъзнават нуждата да представят бизнеса си международно и то по начин максимално разбираем за чуждоезиковите потребители.

Вземайки участие в редица събития за дигитализация на бизнеса, Рангелов вижда как все повече български предприемачи създават уеб сайтове и онлайн магазини за своя бизнес и се интересуват от превода му поне на един език. Той споделя, че обикновено първият избор е английски език. Тук той също наблюдава една ясно изразена тенденция. През изминалата година е скочил броят на клиентите, които са потърсили от тях превод на уеб сайтовете си на румънски език. Също така споделя, че често разговаря с предприемачи, които сериозно обмислят възможността да предлагат услугите или продуктите си на румънския, гръцкия или полския пазар. Това е тенденция, която не е съществувала преди година и половина. Според него тя вероятно е продиктувана от достъпните цени на доставка до тези държави.

Равносметката, която Сотир Рангелов прави за изминалата година и половина в условия на несигурност е, че това накара, за съжаление по трудния начин, предприемачите да променят мисленето си в посока на още по-цялостна дигитализация и потребителска достъпност. Според него всеки вече е наясно, че ако бизнесът му не е представен онлайн, то е равнозначно на това да не съществува въобще. Търговците с физически магазини видяха възможност за продължаване на бизнеса си в онлайн среда.

Границите между офлайн и онлайн търговия стават все по-размити. А по-амбициозните предприемачи искат да прехвърлят границите на България и да започнат да продават в чужбина. Той помага на предприемачите, като ги консултира кой език е най-подходящ за целта с оглед на бюджета и поставените им цели. Често пъти важно стратегическо решение е да преведат уеб сайта си директно на езика на държавата, в която искат да стъпят, за да предоставят пълно потребителско изживяване и обслужване.

Рангелов напомня, че всичко трябва да се случва толкова естествено, колкото и в офлайн среда. Защото това изгражда доверие у клиента и той припознава търговеца като надежден и сигурен доставчик. Той обръща специално внимание на факта, че неразделна част от този хармоничен процес е и разбирането на текстовете на уеб сайта или онлайн магазина, което прави потребителското преживяване естествено и безпроблемно.

Според статистики на Българската Е-комерс асоциация и Национален статистически институт 11% от търговците в България продават онлайн, а увеличението на онлайн продажбите в направление бизнес-директен потребител е 8,8% за 2020 година спрямо 2019-та. Тенденцията при развиващия се онлайн бизнес е да обмисля цялостна стратегия за своите онлайн потребители. Това включва лесна и бърза поръчка, сигурни методи на плащане, бърза доставка, автоматизирано потребителско обслужване. 

*Статията е изготвена благодарение на съдействието на екипа на ICreative. 

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама