„Еказакта“: За почти 63% от българите пътят към нормален живот минава през ваксинирането

11:12, 24 мар 21 / COVID-19 25 2974 Шрифт:
Биляна Иванова

Нагласите за ваксиниране търпят развитие на фона на нестихващата пандемия и постоянно нарастващия брой на заразените у нас от началото на март. Данни от изследване на Екзакта Рисърч Груп показват, че 40,6% от българите гледат на ваксинирането като на нещо предстоящо и неизбежно за тях, което рано или късно би могло да им осигури връщане към нормален живот. Този дял е аналогично висок в различните обществени групи и прослойки от населението. Други 6,7% посочват, че вече са се ваксинирали, а 15,5% са се записали и чакат да се ваксинират.

Така, общо 62,8% от интервюираните българи в настоящото изследване мислят, че пътят им към бъдещ нормален живот минава през ваксиниране.

Борисов покани основателя на BioNTech да посети България

Към момента по-често посочват, че вече са се ваксинирали жители на столицата, образовани хора и лица на възраст между 40 и 50 години, както и такива над 60 години. Сред заявилите, че са се записали и изчакват реда си за ваксиниране по-често има столичани, висшисти и хора на възраст над 30 години.

Делът на заявяващите, че няма да се ваксинират при никакви обстоятелства възлиза на 37,2%, като подобна позиция по-често се среща сред хора на възраст под 40 години и сред жители на малките градове и села в страната.

Сравнението на тези данни с предишни данни на Екзакта по темата, показва, че доскоро колебаещите се как да постъпят започват да възприемат все по-отчетливо ваксинирането като условие за водене на нормален живот. Може да се очаква, че нагласите по отношение на ваксинирането ще продължат да се променят именно в тази посока.

Данните са от национално изследване за пълнолетното население на страната, което е проведено в периода 12-20 март 2021 г. със собствени средства на Екзакта Рисърч Груп. Интервюирани са 1005 пълнолетни лица в 123 гнезда в 90 населени места на страната.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама