„Суперхраните” са рекламен трик

16:00, 21 мар 21 / Любопитно 25 2019 Шрифт:
Цветилена Симеонова Редактор: Цветилена Симеонова

Учените са установили, че само майчината кърма може да претендира за наименованието „суперхрана”, пише британското здравно издание „The Conversation”.

Експерти от испанския университет в Овиедо нарекоха концепцията за „суперхраните” маркетингов трик, който производителите използват, за да обозначат продукти, съдържащи най-голямо количество хранителни вещества. Става въпрос за витамини и минерали, както и биоактивни вещества като фибри и полифеноли.

Неопакованите храни – вече задължително с етикети

Отбелязва се обаче, че тази дума не се признава от официалните организации, включително Европейската агенция за безопасност на храните. Така учените стигнаха до заключението, че само майчиното мляко може да се нарече истинска „суперхрана“, докато останалите етикирани по този начин продукти са просто рекламен трик, пише БГНЕС.

В същото време експертите подчертаха, че някои храни наистина са изключително богати на полезни микроелементи, но употребата им не е заместител на балансираното хранене.

Като пример те посочиха зелето. Къдравият зеленчук има по-високи нива на калций, фолиева киселина, рибофлавин, витамини С, К и А в сравнение с другите кръстоцветни, въпреки че техните фитохимикали са идентични. В същото време учените подчертават, че въпреки полезните му свойства, не би било коректно да се твърди, че определен вид зеле е „суперхрана“.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама