Lidl България представя за първи път в асортимента си продукти за домакинството собствена марка, изработени от минимум 95% рециклирана пластмаса. Новите продукти с грижа за околната среда включват кутии за съхранение, закачалки, сгъваеми касетки, кошове и легени за пране. Те се предлагат във всички магазини на веригата у нас от 8 до 14 март или до изчерпване на наличностите.
Зад производството на щадящите околната среда продукти стои PreZero – компания, част от Schwarz Gruppe, специализирана в оползотворяване и рециклиране на суровини. Тя събира, почиства и преработва пластмасовите отпадъци от домакинствата в рециклиран пластмасов гранулат, от който са изработени и новите продукти за домакинството, предлагани от Lidl в страната. Така се използват значително по-малко ресурси, а 1 465 тона стара пластмаса се оползотворяват за производството им, което е изцяло съсредоточено в Европа.
Lidl разработва първия стандарт за биоразнообразие в традиционното земеделие
„Иновативното попълнение в асортимента на Lidl България е израз на последователния ангажимент на компанията към международната стратегия на Schwarz Gruppe - REset Plastic. В основата си стратегията цели избягване и намаляване употребата на пластмаса, включително рециклиране, редизайн на опаковки, почистване и премахване на пластмасови отпадъци от околната среда и разработването на иновации. Продуктите за домакинството от рециклирана пластмаса са още една крачка в посока устойчив асортимент, с която предоставяме възможност на клиентите ни да допринесат с покупката си за опазването на ценни ресурси“, заяви Елица Георгиева, ръководител Корпоративни комуникации в Lidl България.
Lidl България следва стратегията REset Plastic вече близо 4 години. Като част от нея компанията работи по изпълнението на две цели – да намали с 20% съдържанието на пластмаса в опаковките на продуктите собствена марка до 2025 г., както и 100% от тях да са максимално рециклируеми. За постигането на тези цели компанията прилага редица последователни мерки от 2018 г. насам. Те включват както проекти за намаляване съдържанието на пластмаса в бутилките на продуктите собствена марка, така и спиране на продажбата на пластмасови изделия за еднократна употреба от началото на 2020 г.
Lidl e Топ работодател 2021 за България и Европа
След като още през 2018 г. компанията намали теглото на тарелките за прясно месо, през изминалата година въведе такива с още по-малко съдържание на пластмаса, изработени от над 95% рециклиран материал и максимално рециклируеми. В нехранителния асортимент веригата представи през 2020 г. първите си спортни обувки собствена марка с текстилна част от 100% рециклирана пластмаса, 25% от която е от стари пластмасови (PET) бутилки, събирани от плажове и крайбрежни райони.
С новите продукти за домакинството от рециклирана пластмаса компанията прави още една крачка към изпълнението на целите на REset Plastic стратегията.
Добави коментар