Lidl разработва първия стандарт за биоразнообразие в традиционното земеделие

14:04, 09 фев 21 25 2011 Шрифт:
Цветилена Симеонова Редактор: Цветилена Симеонова

Lidl разработва първия фокусиран върху биоразнообразието стандарт за традиционното производство на плодове и зеленчуци. Той се реализира в сътрудничество с партньори и се очаква да бъде достъпен за всички производители до края на 2021 г. като част от установения стандарт GLOBALG.A.P. Integrated Farm Assurance Standard (IFA), който покрива добри земеделски практики за всички видове земеделско производство.

Като верига, търгуваща с хранителни и нехранителни стоки, Lidl осъзнава отговорността си към опазването на екосистемите. Въвеждането на фокусирания върху биоразнообразието стандарт е поредната стъпка в тази посока, която е част от дългосрочната стратегия на компанията за устойчиво развитие.

Биоразнообразието и стабилните екосистеми създават надеждна основа за богат асортимент и конкретно за производството на плодове и зеленчуци. Ако ги защитаваме, не само създаваме база за висококачествена продукция, но и осигуряваме високодобивни реколти“, каза Драгомир Илиев, управител на ресор „Стоково снабдяване и маркетинг“ в Лидл България.

За разработването на допълнителния сертификационен модул за подпомагане на биоразнообразието, фокусиран върху Европа, Lidl си сътрудничи с международно признати експерти в сферата на устойчивите хранителни системи и земеделието. Този подход осигурява различни перспективи и висока приемственост. Партньори на компанията са Sustainable Food Systems GmbH (SFS), които ръководят проекта, както и екологичната фондация Global Nature Fund, която допринася с богат опит в областта на работата със стандарти в хранителния сектор за подобряване опазването на биоразнообразието. Освен тях, партньори на проекта са също Bioland, Lake Constance Foundation, представители на земеделски производители и университетът Nürtingen-Geislingen. Модулът, част от стандарта GLOBALG.A.P., се разработва за всички участници на пазара – от производители до доставчици. 

„Инициативата на Lidl да популяризира опазването на биоразнообразието при производството на плодове и зеленчуци съвпада с визията на GLOBALG.A.P. да подпомага безопасното и отговорно производство на храни по света“, каза Кристиан Мьолер, управляващ директор на GLOBALG.A.P

С допълнителния модул за биоразнообразие производителите ще могат да бъдат одитирани за собствени земеделски практики за опазване на биоразнообразието като част от годишния одит на IFA. В резултат от този независим одит производителите ще могат да направят по-видим своя ангажимент за опазване на биоразнообразието за търговските вериги и да се възползват при необходимост от допълнителни обучения.

Новият модул допълва съществуващи вече мерки на Lidl за опазване на биоразнообразието. На международно ниво те включват асортимента от био храни и собствената марка на Lidl за био продукти – Bio Organic, тъй като био производството е щадящо за околната среда и биоразнообразието. В България компанията предлага над 700 сертифицирани продукти в асортимента си към края на финансовата 2019 г., от които 30% са био продукти собствена марка. От 2017 г. Лидл България, съвместно с производителите на плодове и зеленчуци, работи по целево споразумение за устойчиво намаляване на употребата на пестициди, чиито цели надхвърлят нормативните изисквания. Компанията поставя допълнителен фокус върху темата за биоразнообразието и чрез една от най-дългосрочните си инициативи – „Дай шанс на Балканката“, която има за цел опазването на биоразнообразието в българските реки и конкретно на един от най-бързо изчезващите видове – балканската пъстърва. Дългогодишната инициатива стартира още през 2013 година в партньорство със Сдружение „Балканка“. Заедно с тях и всички доброволци за 7 години в рамките на инициативата са зарибени 31 реки в България с 380 000 балкански пъстърви.

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 105 магазина в 49 града и над 3000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама