България и Унгария влизат в програмата за проверка на фалшиви информации и новини в социалната мрежа Facebook. На специален брифинг от компанията съобщиха, че всяка от двете страни ще има по един представител журналист, който да проверява, маркира и отсява невярната информация и фалшивите новини на местния пазар.
Програмата за проверка на факти на територията на Европа е под егидата на „Франс прес“, като местните представители ще разполагат с пълните ресурси както на агенцията, така и на Facebook.
Представителите в България и Унгария преминават специална сертификация на института „Пойнтър“, която се подновява на годишна база. Те трябва да спазват и определени правила при работа като прозрачност на финансирането и методологията, честна и безпристрастна оценка на фактите, съобщи bTV.
В обсега на проверяващия у нас ще е цялата информация за изборите. Където тя е невярна или фалшива, ще се взимат съответните мерки - маркиране, ограничаване на разпространението и други. A ако български политик по време на кампанията или изборите се опита да сподели в социалната мрежа новина, която вече е маркирана като фалшива или подвеждаща, той няма да може да го направи.
От компанията добавиха още, че нямат практика да споделят данни за конкретни потребители кой колко фалшиви новини или дезинформация е публикувал в социалната мрежа.
Върху какво се концентрира програмата за проверка на фактите
Фокусът на програмата е върху откриването и справянето с бързо набиращото популярно фалшиво съдържание, особено откровените измами, които не се базират на никакви факти. Партниращите проверители на факти приоритизират доказуемо неверни твърдения, особено такива, които са популярни и важни за хората. Тази проверка важи за всякакъв тип съдържание, включително снимки и видеа.
От компанията премахват акаунти и съдържание, които нарушават стандартите на социалната мрежа. Ограничава се разпространението на такова съдържание, така че по-малко хора да го виждат. Потребителите се информират, като им се предоставя повече контекст, така че те сами да решат какво да четат, на какво да вярват и какво да споделят.
Добави коментар