Как да се отървем от болката в гърба и врата

19:30, 17 фев 21 / Любопитно 25 1583 Шрифт:
Цветилена Симеонова

Мускулните спазми често са начин тялото да ни каже, че не водим здравословен начин на живот. Може би сте преуморили мускулите на гърба си във фитнеса, или стойката ви не е била най-добрата през работния ден на компютъра, или пък позата ви на дивана пред телевизора е била неподходяща. За щастие има много начини да облекчите болката или да я предотвратите за в бъдеще.

Ето как да „излекувате“ врата и гърба си:

Топло и студено

За първите между 48 и 72 часа докторите препоръчват да се постави лед на мястото, където има болка. Студеното помага за предотвратяване на възпаление и забавя нервните импулси. Ако след това все още чувствате болка и мускулите са сковани, използвайте топлина - топли душове, горещи компреси или др. Това ще увеличи притока на кръв и ще разхлаби стягането в мускулите.

5 съвета срещу болки в гърба

Лек масаж

Винаги е добра идея да потърсите помощ от професионален масажист, но ако случаят ви не е много сериозен, можете да помолите някой близък или дори да го направите сами. Първо леко разтрийте мускула, при който има спазъм, и внимателно натиснете болезненото място. Ако това не помогне, опитайте да притиснете и задържите областта, пише Нова телевизия.

Пийте вода

Специалистите предупреждават, че сред многобройните неприятни резултати от дехидратацията са мускулните крампи и спазми. Така че не забравяйте да пиете вода редовно.

Упражнения, но правилните

Много е вероятно болките в гърба и врата да са причинен от вашата физическа активност. Специалистите препоръчват да спрете да бъдете активни само през първите няколко дни, след това да започнете да правите леки упражнения и разтягане. Упражненията, които трябва да избягвате през това време, включват джогинг, танцуване, коремни преси, голф.

Що се отнася до разтягането, можете леко да повдигнете раменете и след това да ги спуснете, да превъртите раменете напред и назад. Би било добре да попитате вашия лекар или физиотерапевт за други упражнения за разтягане, които са безопасни във вашата ситуация. Върнете се към обичайната си рутина след 2-3 седмици.

Ежедневни навици с огромни ползи за здравето

Проверете възглавницата си

Честа причина за болки в гърба и врата е, че спите на грешен тип възглавници и матрак, които не поддържат врата ви. Струва си да опитате да спите на специална възглавница за врата. Това може да е възглавница от перо или мемори пяна, която отговаря на формата на главата и врата. Също така, тя не трябва да бъде висока или твърда.

Легнете и се отпуснете

Мускулните спазми са ясен индикатор, че имате нужда от почивка. Специалистите съветват пациентите си да легнат по гръб и да поставят ортопедична възглавница под главата си и друга - под коленете си. За да направите това преживяване още по-релаксиращо, слушайте любимата си музика или използвайте ароматни свещи.

Грижа на работното място

Ако работите на компютър дълго време, правете разтягащи упражнения през няколко часа. Специалисти твърдят, че е най-добре те да се правят на всеки час. Също така се уверете, че мониторът ви е на нивото на очите. Същото важи и при четенето на книга или документи. Важно е вратът ви да бъде изправен.

Правилно хранене

Много е важно да приемате достатъчно витамин D и калций.

Ключови думи

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.