В социалните мрежи не е редно да бъдат използвани филтри за красота, ако те промотират козметични или други продукти за грижа за кожата. Това реши британският орган по стандарти в рекламата. И призова в публикациите да се посочва изрично дали е използвана такава технологична възможност.
В Instagram съществуват разнообразни филтри за красота, които могат да променят лицето до неузнаваемост. Те се използват с удоволствие от инфлуенсъри, известни личности и дори политици. Въпросът е, че когато това е с цел реклама, потребителите са заблуждавани, пише БНТ.
Facebook на 17 години - социалната мрежа, превърнала се в социален феномен
Агенцията за стандарти в рекламата разглежда внимателно два случая, при които видеа на инфлуенсъри е променено, подвеждайки потребителите за ефекта от рекламираните продукти. Двата профила са блокирани, а агенцията започва консултации със социалните мрежи как да има повече контрол над подобно съдържание.
Вниманието към този въпрос насочва едно 29-годишно момиче, което започва кампания да публикува свои снимки без корекции. Сара Палари се осмелява да се изправи срещу налаганите стандарти за красота. И увлича и други след себе си. 20-годишната Моли Нът, която е последователка на кампанията, признава, че дълго време е била в плен на филтрите. С тяхна помощ всяко момиче или жена може да се превърне в синеока хубавица с плътни устни и фино носле, ако вярва, че това е идеалът за красота.
Кампанията на Палари има три цели - да окуражи повече жени да се отърват от зависимостта си към филтрите, инфлуенсърите и знаменитостите да казват кога използват филтри, рекламирайки даден продукт, и от Instagram да бъдат премахнати филтрите, които променят лицата, независимо дали ги правят по-млади или по-стари.
Добави коментар