Избраната за вицепрезидент на САЩ Камала Харис е на корицата на февруарския брой на американското модно списание „Vogue“.
От години Ана Уинтур и „Vogue“ не просто диктуват модните тенденции, а ги създават. От своя страна Камала Харис пише световната история - тя е първата жена вицепрезидент на САЩ, както и първият цветнокож политик и първият политик от азиатски произход, избран за този пост. Ето защо очакванията от колаборацията между модния гигант и Харис бяха меко казано големи.
Резултатът обаче беше далеч от очакванията и изненада голяма част от почитателите на Харис, и на списанието.
55-годишната Харис „изгря“ на корицата на модната библия в ежедневен стил – с черни дънки, кафяво сако и черни кецове, каквито тя понякога носеше по време на предизборната кампания. Фонът също е необичаен – комбинация от зелена завеса с флорални мотиви и розова сатенена завеса, която се дипли като водопад в краката ѝ.
Кадърът е заснет от Тайлър Мичъл, който през 2018 г. се превърна в първия цветнокож фотограф, заснел корица за списанието. Въпреки че фотосесията е организирана с участието на отговорен моден редактор, Камала Харис сама е подбрала своите дрехи за снимките, твърди „The New York Times“.
В социалните мрежи корицата се превърна в обект на ожесточена критика – кадърът бе определен като объркан, светлината неблагоприятна, а цялостният ефект – далеч от стандартите на „Vogue“. Общото усещане е, че снимката е неуважителна към Харис и постигнатото от нея, особено предвид бляскавите корици с бившите първи дами Хилари Клинтън и Мишел Обама.
Michelle Obama cover shoots for #Vogue
— Julia Robinson (@robinsonjulia66) December 26, 2020
pic.twitter.com/ASjlzx16hy
I think we can all agree that Hillary is the personification of strength and grace.
— diane-jefferson (@dianejeffersonc) December 1, 2020
Vogue December 1998: Hillary Clinton by Annie Leibovitz pic.twitter.com/DNuk7HroRL
Една от най-сериозните критики към изданието е, че е „избелило“ цвета на кожата Харис.
Докато недоволството от снимката набираше сила фотографът Тайлър Мичъл публикува в социалните мрежи още един кадър на бъдещия вицепрезидент – портрет в доста по официален и делови вид. В него Харис е облечена в небесно син костюм, а фонът зад нея е златен.
Журналистът Яшар Али твърди, че екипът на Камала Харис е очаквал, че точно тази снимка ще излезе върху хартиеното издание на февруарския брой и сътрудниците на вицепрезидента са останали разочаровани от подхода на редакцията.
The New York Times цитира свои източници, според които както хората на Харис, така и „Vogue“ са обсъдили снимките предварително и не е имало възражения по вида им. От екипа на вицепрезидента обаче са възприели официалния портрет като примерна корица, а снимката в цял ръст е трябвало да се отпечата на вътрешна страница.
От списанието поясниха, че използваните цветове и в двете фотосесии са натоверени със символно значение. Светлосиният костюм на златист фон е препратка към ямайско-индийския произход на Харис, а снимката с джинсите и кецовете - на розов и зелен фон - пресъздават цветовете на сестринството от колежа ѝ „Алфа Капа Алфа“, която е първото студентско обединение на чернокожи в САЩ.
#AnnaWintour Responds to Criticism of #VicePresidentElectKamalaHarris' #Vogue" Cover https://t.co/jWXBylXuoB
— Zafar Manzoor (@zafarwestern) January 13, 2021
Главният редактор на модната библия защити избора на кадъра за корицата и отрече изданието да е избелвало кожата на Харис. Пред The New York Times Aнa Уинтур обясни, че е разбрала реакцията на публиката и увери, че списанието не е имало за цел по какъвто и да е начин да омаловажи победата на вицепрезидента.
„Когато двете снимки пристигнаха в редакцията, всички категорично решихме, че по-неформалният кадър наистина отразява ситуацията, в която живеем – насред пандемия, която отнема животи всяка минута. Ние преценихме, че искаме да отбележим този трагичен момент в световната история с не толкова официална снимка, която е по-достъпна и реална, каквато бе и самата Харис по време на кампанията“, коментира Уинтур.
В крайна сметка и двете корици ще бъдат използвани – деловата в бледо синия костюм ще бъде на електронното издание, а ежедневната в джинси и кецове - на печатното.
Добави коментар