Контрольорите няма да се върнат към продаването на билети, заявиха от Центъра за градска мобилност (ЦГМ). Те ще продължат да проверяват редовността на пътниците, тъй като са общо 240 души и не могат да предлагат билети във всички превозни средства на градския транспорт. От 4 януари те преустановиха продажбата, а на водачите все още тя е забранена заради противоепидемичните мерки.
Забавянето на новата електронна система за продажба на билети - т.нар. тикет система, трябваше да заработи от януари, но се отложи засега за месец май. В момента гражданите са поставени в нелепата ситуация да бъдат глобени с 30 лева, макар да искат да си купят билет, предаде „Дневник“.
Автоматите за продажба на билети в трамваите бяха премахнати, защото не били в синхрон със софтуера на новата тикет системата. Пощите, тотопунктовете и магазините от веригата „345“ поеха тази дейност, но те не са близо до спирките на градския транспорт. Още 200 търговски обекта около спирките продавали билети, уверяват от ЦГМ, но кои точно...
Във вторник общинската комисия по транспорт ще заседава извънредно само по проблема със забавената тикет система. Нейният зам.-председател Калоян Паргов от БСП призова да се върне продажбата на билети от контрольорите с мотива, че градският транспорт изпълнява социални функции, а не е само разходи.
Електронен билет за софиянци - чак през май
ЦГМ: В метрото се продават билети за трамваите и автобусите
„Билети за наземния градски транспорт се продават във всичките 81 каси в станциите на метрото“, обявиха от ЦГМ. Действително е така, но никъде в метрото, а и на самите каси няма табели с обозначение за това.
Социологическо проучване, проведено в края на 2020 г. по поръчка на ЦГМ, установило, че броят на пътниците с абонаментни карти е в пъти по-голям от този на пътуващите с билети от 1.60 лева.
ОТ ЦГМ съветват гражданите, които не пътуват всекидневно, да се запасят с повече билети, за да нямат притеснения. С над 200 търговски обекти в близост до спирките ЦГМ е в пъртньорство и ги зарежда с билети, обявиха от там.
Загубите на градския транспорт за миналата година са 48 млн. лева, съобщи кметът Йорданка Фандъкова, но въпреки това обичайният график се спазва. Неотдавна председателят на общинската комисия по транспорт Карлос Контрера от ВМРО поиска от правителството финансова помощ от 15 млн. лв. за столичния градски транспорт. Тя бе отказана.
Добави коментар