Пускането на метрото от „Красно село“ до „Овча Купел“ се отлага до март 2021 г. „Метрополитен“ ревизира плановете си за пускането на тези четирите спирки по третия лъч до Нова година, както бе обявено през август при откриването на новата линия.
Метрото в София тръгна без Борисов
Оказва се, че Covid-19 e повалил значителна част от екипа на „Сименс“, отговарящ за автомизацията на новите спирки по линията, което ще доведе и до отсрочка на плановете, заяви пред Mediapool инж. Стоян Братоев, изп.-директор на „Метрополитен“.
„Получихме вече три писма от „Сименс“ от 16 човека, работещи по автоматизацията на линията, останаха 9. Останалите са заразени от Covid. При тази ситуация няма кого да виним, вирусът е реалността ни“, посочи Братоев.
Реално, става въпрос за четири километровия участък, включващ четири спирки - „Красно село“ - „Овча Купел“ - „Мизия“ - „Овча Купел 2“. Братоев добави, че ситуацията с вируса ще забави пускането на участъка до март 2021 година.
Третият лъч на метрото няма да работи на 12 и 13 декември
Оказва се, че пуснатият участък от третия лъч на метрото няма да работи през уикенда на 12 и 13 декември. Причината е, че тогава ще бъде свързана автоматизацията на пуснатите 8 спирки от него с четирите, които в момента се изграждат и пускането им вече се отлага за март.
„Реално са ни необходими 28 часа, затова бе решено да се ползват и двата дни. Софиянци не трябва да се притесняват за това време със заповед на кмета Йорданка Фандъкова ще бъде разкрита автобусна линия на градския транспорт“, добави още Братоев.
Данните от автоматизацията на новите четири спирки предстои да бъдат изпратени в Германия, в лаборатория, където да бъдат официално сертифицирани и системите разрешени.
Цялата линия трябва да поеме 200 000 пътници
Целият трети лъч на метрото от бул. „Владимир Вазов“ до кв. „Горна Баня“ се очаква да обслужва 200 000 софиянци, като отворените 8 станции вече превозват около 60 000 пътници дневно. Изграждането на пъвите 8 спирки на третата линия на метрото струва средно около 398 млн. евро, което е около 40 млн. евро на километър.
Строителството започна през 2016 г., като според първоначалните планове първият етап трябваше да приключи през август миналата година. Оказа се обаче, че за пускането в експлоатация на първата отсечка от третата линия на метрото ще бъдат необходими допълнителни тестове.
Експертни оценки показаха, че за допълнителните изпитания за сигурността на съоръжението ще бъдат необходими близо 6 месеца. Това доведе и до първото отлагане. Новият срок за откриването на метрото бе фиксиран за февруари 2020 г.
В края на 2019 г. обаче стана ясно, че тестовете всъщност се налага да продължат не 6, а 9 месеца. Така, пускането на метрото бе отложено за пролетта на тази година. Този срок обаче също не беше спазен и през май инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен София“, обяви, че столичани ще се радват на новата си метролиния едва през юли или август.
Компанията „Сименс“ доставя влаковете за третата линия и изгражда системите за тях.
Добави коментар