Ветото на президента Румен Радев върху промените в Наказателния кодекс и Закона за автомобилните превози мина в пленарна зала, с което отпаднаха предвидените в тях тежки санкции за нерегламентиран превоз на пътници.
Така държавният глава спря преквалифицирането на извършването на превоз на пътници без необходимото разрешение от административно нарушение в престъпление. Предвиденото наказание от управляващите бе затвор от 2 до 5 години, както и отнемане на превозното средство.
Радев наложи вето върху промените за нерегламентирания превоз
В мотивите си за ветото Радев изтъкна, че едно и също деяние се определя и като престъпление, и като административно нарушение, като се дублират отговорности с различна тежест, без да има яснота кой ще е приложимият ред, което ще доведе единствено до объркване и няма да има реален принос в борбата срещу „сивата икономика“.
В пленарна зала от БСП защитиха ветото. „Законът е върнат напълно основателно, с напълно валидни аргументи“, заяви червеният депутат Георги Свиленски. Според него истинският проблем е, че в автомобилната администрация има корумпирани служители, заради което нарушителите избягват предвидените наказания.
Крум Зарков от левицата пък попита управляващите защо в закона за нерегламентиран превоз предлагат висока санкция, при положение, че за редица други престъпния деяния, с много по-висока степен на обществена опасност, са предвидени далеч по леки. „Нито на жертвите на престъпления ще помогнете, нито на хората от транспортния бранш“, категоричен бе той, цитиран от БГНЕС.
Затвор за нерегламентиран превоз на пътници
Неочаквано частична подкрепа за ветото дойде и от по-малкия коалиционен партньор „Обединени патриоти“. „Трайно смущаващ е начинът за промяна на Наказателния кодекс през Комисията по транспорта“, коментира Искрен Веселинов.
Иглика Събева от ГЕРБ стана единственият депутат, осмелил да защити предложенията на най-голямата партия в парламента. По думите й с отпадналите промени споделеното пътуване не би трябвало да попадне под ударите на закона, защото при него се говори за подялба на горивото, а не за възмездно предоставяне на услуга и реализиране на печалба.
Добави коментар