Със 17% са скочили жалбите до омбудсмана

10:45, 24 сеп 20 / Общество 25 1252 Шрифт:
Topnovini

Със 17% са скочили жалбите на потребителите през 2019 г. до омбудсмана спрямо предходната. Това се посочва в годишния доклад за дейността на обществения защитник, представен в Народното събрание. Над 22 000 души са се обърнали към институцията с подписки по конкретни въпроси, съобщи БНТ.

Пред депутатите Диана Ковачева посочи, че получените жалби и сигнали през 2019 г. са 12 916. В същото време приключените жалби и сигнали са 13 762. Тя отчете още, че през миналата година е сезирала 5 пъти Конституционния съд, отправил е четири искания за тълкувателни решения, 13 законодателни инициативи и становища и е организирал 35 кръгли маси и обществени дискусии. Отправила е 1823 препоръки и повече от половината от тях са били изпълнени от страна на институциите.

Омбудсманът: МВР да провери сигналите за насилие на протеста

Според обществения защитник най-много жалби на потребителите са срещу монополните дружества, като топлофикация, ВиК, енергодружествата. Сериозен е и процентът на оплакванията срещу колектори, фирми за бързи кредити.

„Тази година стигнахме върха с хаоса с изравнителните сметки и хауса с фактурите, където информацията е в насипен вид, а хората се подвеждат, защото тя е неразбираема за тях“, отбеляза Ковачева и подчерта, че очаква директорът на „Топлофикация – София“ да оправи проблема с неразбираемите фактури.

Стартира извънредна проверка на „Топлофикация София“

От парламентарната трибуна тя отправи и някои препоръки. Една от тях беше да се изравни минималната пенсия, която е в размер на 250 лева, с официалната линия на бедност в страната – 363 лева. Тя препоръча и допълнителни законодателни мерки срещу домашното насилие, което не засяга само жени, а също и деца, както и възрастни хора.

Според доц. Ковачева през тази година една от значимите теми ще бъде и достъпът на децата до онлайн образование заради пандемията. Тя изрази надежда, че няма да има деца, изключени от онлайн обучението, поради дигитална бедност – липса на устройства, на достъп до интернет или пък по друга причина. 

Със 152 гласа "за", 1 "въздържал се" и без нито един "против" Народното събрание прие годишния отчет на омбудсмана.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама