Асоциацията на европейските журналисти изпрати до Комисията за защита на конкуренцията становище относно намеренията на “Нова броудкастинг груп” да придобие Канал 3 и няколко радиостанции. Обединената медийна група би била огромен за мащабите на страната медиен конгломерат, обърнаха внимание от асоциацията.
Според данните за гледаемостта на телевизиите, Нова е една от двете най-гледани телевизии в България. Проучвания ѝ отреждат и първото място. Канал 3 също е сред най-гледаните телевизии, на моменти рейтингът му достига до четвърто място.
Концентрацията на двете групи би оказала сериозно въздействие върху сравнително малкия телевизионен пазар в България и вероятно би създало условия за господстващо положение, поставяйки в неизгодна ситуация основните конкуренти на Нова телевизия – bTV и БНТ, заявяват от АЕЖ.
"Предлаганата сделка ще официализира и сега съществуваща неформална концентрация. След смяната на собствеността на “Нова броудкастинг груп” ключови фигури от мениджмънта и журналистите на Канал 3 се прехвърлиха в Нова телевизия – двете медии следват сходна редакционна политика, характеризираща се с подкрепа за управляващите, както и на интересите на депутата от опозицията Делян Пеевски. Макар и официално да не принадлежат на Пеевски, има съществени сходства между съдържание, появяващо се в двете медийни групи и във вестниците на депутата. Целта на придобиването на Канал 3 от “Нова броудкастинг груп” вероятно е да оптимизира процесите в обединената медийна група", категорични са европейските журналисти.
Добави коментар