Ограниченията за движение по време на епидемията от коронавирус доведоха до огромни намаления на пътния трафик и по-малко автомобилни катастрофи. Но тъй като шофьорите се възползват от по-спокойните пътища, за да карат с по-висока скорост, сблъсъците в големите градове са станали по-смъртоносни, показва анализ на "Ройтерс".
В Ню Йорк съотношението на фатални катастрофи към всички сблъсъци се е повишило със 167% през април в сравнение със същия период миналата година. Увеличението е с 292% в Чикаго и 65% в Бостън. В Мадрид процентът на фатални сблъсъци е с 470% по-висок, съобщава "Дневник".
Смъртността в САЩ е нараснала с 37% на изминат километър през април в сравнение със същия месец миналата година, съобщи Националният съвет по безопасност миналата седмица. Организацията заяви, че ограниченията за движение и намаляването на задръстванията по пътищата са създали "очевиден открит сезон за безразсъдно шофиране".
България сред страните в ЕС с най-много жертви при катастрофи
Във Великобритания полицията съобщи за случаи, в които шофьорите са карали с "изключително висока скорост" от над 200 км/час.
"Нивото на екстремни скорости е наистина шокиращо", казва Харви Милър, професор по география и директор на Центъра за градски и регионални анализи в Държавния университет в Охайо, САЩ. "Това, което виждаме тук - по-малко трафик и повече скорост - е доказателство, че трафикът е чудесен ограничител на скоростта."
Подобни увеличения на скоростта са отчетени в Австралия, Белгия и Дания, сочат докладите на Европейския съвет за безопасност на транспорта.
Добави коментар