Групата на ГЕРБ /СДС/ в СОС излезе с декларация по повод действията на общински съветници, целящи да блокират развитието на един от най-екологичните проекти на града - метрото. В декларацията съветниците от ГЕРБ заявяват, че през 2020 г. в европейска София са поставените ситуация да обясняват важността от развитието на най-екологичния, бърз и предвидим обществен транспорт – метрото, съобщиха от ГЕРБ.
СБЛЪСЪК: „За“ или „Против“ разширение на метрото към Витоша?
Ето и пълния текст на декларацията:
„Едва ли трябва да аргументираме колко е важно да осигурим екологичен и бърз транспорт до Витоша на всички, при това не само на жителите на нашия град. Този проект - за разширение на първи метродиаметър до лифтова станция „Симеоново“, започна преди 6 години, през 2014-та. Сега, през 2020 година развитието на същия този проект се блокира от съветниците от „Демократична България“, представители на БСП и независимия Борис Бонев.
Ние, от групата на ГЕРБ-СДС в СОС, рядко си позволяваме да правим политически декларации, защото вярваме, че като общински съветници имаме далеч по-важни задачи от това да политиканстваме и да се опитваме да трупаме партийни дивиденти на гърба на съгражданите си. В момента обаче сме поставени в ситуация - бъдещето развитие на един от най-важните за всички в София проекти и най-екологичният такъв да бъде размотаван и блокиран.
Снимка: CanStockPhoto
Метрото е удобно, бързо и екологично свързване на града с Витоша. Така се планира в перспектива, а не с поглед, стигащ до следващите избори. Хората на града ни не могат да стават заложници на променящото се мнение на политически активисти с неясни обвързаности.
Ясно е, че едно от лицата, формирало позицията на колегите от ДБ за разширението на метрото от Бизнес парка по Околовръстния път, Борис Милчев – днес правен консултант и партиен активист от ДБ, в качеството му на “дългогодишен началник на отдел “Правен” към Дирекция Архитектура и градоустройство на Столична община има сключен договор за консултантски услуги по този проект с компании, заинтересовани от неговото реализиране. Ние ще предадем тази информация на компетентните органи, за да бъде установено съществува ли конфликт на интереси. Нека да стане ясно какви са били мотивите на този човек нееднократно да подписва документи, свързани с проекта като служител на Направление Архитектура и градоустройство, след това да прибере комисионна по консултантския договор, а сега да подкрепя политически атаки срещу развитието на метрото. Използва ли позицията си на експерт от политическата група на „Дeмократична България“, за да „предоговори“ отношенията си с тези инвеститори?!
През юни започват тестовете на влаковете на метрото в "Овча купел"
Дали радетелите за прозрачност от „Демократична България“ са знаели за възможната обвързаност на своя експерт и ще поемат ли политическа отговорност за това. Лесно е да се морализаторства, но е важно да се носи отговорност. Напълно недопустимо е подобно поведение. Ние очакваме адекватен отговор, защото тук става дума за голям и стратегически проект за града ни. Проект на метрото, който свързва града с най-големия му парк - планината Витоша.
През тези месеци какво ли не чухме по адрес на нашата група, какви ли не упреци получихме, за да се окаже накрая, че моралът е кухо понятие, а лобисткият интерес – вечен. В политиката аргументите в един спор са най-важните. Преди бях „за“, но сега “не съм” не говорят за принципност, а за интерес.
Безплатно прекачване и в новите метростанции при НДК и Орлов мост
С цялата отговорност, която имаме като управляваща партия през всичките години, по които се работи за метрото , се отнасяме към този стратегически проект за София. Кметът Фандъкова и ние не позволихме никога спирането на изпълнението и развитието му. Този проект не е за ГЕРБ, БСП и ДБ или Спаси София, това е проект за гражданите. Няма нужда да доказваме неговата важност, тя се вижда във всяка линия, във всеки пътник, който я ползва. Това, което е важно в този проект към Витоша, е именно връзката на градския транспорт към планината. Да можеш да стигнеш директно от „Люлин“, „Надежда“, „Обеля“, „Овча купел“, „Левски“, „Хаджи Димитър“, летище София до Симеоновския лифт. И вие твърдите, че хората от града ни са против това?“
Преди да се удължава метрото до Симеоновския лифт, той отдавна е морално и физически амортизиран и е нужен нов лифт . Трябва незабавно да се отнеме концецията на "Витоша ски" и да се проектират нови два лифта по трасетата на старите за да се избегнат "измислените еко-забрани" за национален парк.
В момента има рекет върху 1.5 милионно население да не може да се наслаждава на екологичната планина. Трябва референдум в най-скоро време и да се реши завинаги този изкуствено създаден еко-концесионерски рекет.
Преди 12 години вместо проекта от 19 век - метрополитен, предложихме проекта ВИСЯЩА ЖЕЛЕЗНИЦА, в който един километър е поне 10 пъти по-евтин от метрополитена, който по същество е КОМБИНИРАНА НАДЗЕМНА ТРАНСПОРТНА СИСТЕМА. ББ като кмет и цяляата ГЕРБистика го отказаха с най-тъпи мотиви. Основния прикриха - при строителстното на надземна транспортна система всичка се вижда и много по-малко може да се КРАДЕ? Предложената система включва висяща желедница от долу и пешеходни алеи и две платна за лек транспорт - велосипеден и пр, а евентуално и за малки леки коли. проф- Лозан Стоименов