От японската компания Olympus обявиха, че се канят да излязат изцяло от бизнеса с фотоапарати като продадоха своето фотографско подразделение на инвестиционен фонд. Това е Japan Industrial Partners, който преди време придоби и компютърния бизнес на Sony. Двете компании вече са подписали меморандум за разбирателство, който ще доведе до отделянето на фотографското подразделение в самостоятелна компания и прехвърлянето й на JIP, предава Дир.
Това е само малка част дейността на Olympus, която в момента е насочена към осигуряването на медицинско оборудване. Компанията посочва, че е въвела редица мерки за справяне с изключително трудните условия на пазара на фотоапарати, които до известна степен са свързани със свиването на продажбите от подобряването на смартфоните, но в крайна сметка е установила, че това не е достатъчно.
Olympus се опита да се пребори с трудностите като се фокусира върху сменяеми обективи с висока добавена стойност, но въпреки това през последните три фискални години фотографското подразделение работеше на загуба.
JIP възнамерява да оптимизира бизнеса и да продължи да разработва продукти с марките OM-D и Zuiko на Olympus. По подобен начин фондът продължава да разработва и продава лаптопи с марката VAIO. Olympus и JIP смятат да подпишат финалното споразумение до 30 септември.
Фотографският бизнес на Olympus започва през 1936 година с пускането на първия й фотоапарат с обектив Zuiko. През 1959 идва и иновативната серия Pen, а по-късно се появи и система OM за професионални 35 мм фотоапарати със сменяема оптика. През 2009 компанията пусна първия дигитален модел Pen, което доведе до появата на много фотоапарати с ретро дизайн от различни производители. През последните години Olympus осигури и много добре приети професионални устройства, но пазарът продължи да се свива, а освен това се наблюдава преминаването към по-големи сензори.
Конкуренцията в лицето на Canon, Nikon и Sony с техните пълноформатни безогледални фотоапарати допринесе за краха на Olympus.
Добави коментар