Заради Covid-19: Младите влязоха в телевизията, а възрастните – в интернет

10:42, 04 юни 20 25 2431 Шрифт:
Цветилена Симеонова Автор: Цветилена Симеонова

Ние сме най-телевизионната нация в Европа - гледаме телевизия най-много. По време на кризата стигнахме до 5 часа и половина гледане на телевизия на ден, което като се махнат останалите дейности като миене на зъби, спане и хранене, е почти цял ден. Младите влязоха в телевизията, а възрастните – в интернет. Телевизията стана абсолютната медия на кризата. Това заяви Елица Павлович от медийна агенция Mindshare по време на COBIZ-20.

Днес е последният ден от първата голяма конференция, насочена към малкия и среден бизнес в сферата на услугите след коронавируса - COBIZ-20: Business after the world pandemic. Тя се организира от URBO и Joker Media Rental, за да стартира дебат за икономическите и финансови предизвикателства и възможности в следващите месеци. Първият панел разгледа новите правила на маркетинга след Covid-19.


Снимка: Pixabay

Топ 10 на рекламодателите в телевизиите по време на извънредното положение са били лекарствата, храните, веригите магазини, козметиката, напитките, битовата химия, финансовите услуги, онлайн магазините, телекомуникациите и хазарта.

Дигиталните медии по време на извънредното положение също са показали голямо ръст. „Феноменът е такъв, че аудиторията е дошла не защото съдържанието я е довело, а защото ситуацията е била такава. И която медия успее след това да задържи потребителите, ще спечели“, посочи Елица Павлович.

Как Covid-19 накара учителите да преодолеят страха от дигитално образование

По отношение на радиото тя сподели, че интересен феномен е, че хората са предпочели него пред Spotify например, защото в радиото има и новини, които дават информация за ситуацията. По-лоша е била ситуацията при печатните издания, тъй като има доста, които напълно са изчезнали от пазара, защото не са били digital. Спад има и във външната реклама – там са били предпочитани предимно социалните казуси, тъй като в тази ситуация няма какво друго да се каже.


Снимка: Pixabay

Социалните мрежи победиха търсачките

Александър Варов от NETINFO посочи, че ръстовете, които социалните мрежи са отбелязали по време на кризата, са нормални. „Там ръстът на инвестициите даже не е по-висок от очаквания – т.е. те си вървят с нормално потребление“, заяви той.

Георги Малчев от Xplora допълни, че се е усетило, че има нужда от по-дълго съдържание – т.е. по-дълги видеа например. „Очаква се тази година Facebook да бъде с над 14% ръст на приходите. Статистиката показва, че 33% от хората са намерили нов бранд чрез социалните мрежи, а едва 19% е чрез search в Google например. Това е така, защото социалните мрежи позволяват задълбочаване на отношенията и самосегментирането. Например ако някой лежи по цял ден вкъщи, той се замисля дали има правилния матрак“, обясни Малчев.

Очаква се концертите на чужди изпълнители у нас да се възобновят от догодина

Едно от най-важните неща е, че никой не знаеше какво става и трябваше да се следи пулса на потребителите. Ако не сте на пулса на потребителите, имате голям проблем. Много компании оувърреактваха“, подчерта той.


Снимка: Pixabay

Според Мартин Димитров от Nitram сега хората имаха времето и търпението да четат малко повече. „Мисля, че текстът в известен смисъл се възстанови, защото бяхме минали в краткото съдържание – текстове и видеа. Но мисля, че това само ще се балансира“, посочи той.

Димитров разказа и за конкретни кампании, които различните брандове са направили. Например „Краварката е в левия ъгъл“ – там разменихме снимката и казахме, че скоро и това ще мине. За Загорка направихме реклама с имените дни, които ще празнуват в месеците на изолация. Това прави добро впечатление на българите. Така брандът говори на езика на публиката, с която контактува“, категоричен е той.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама