Мартин Стоянов е собственик на фирма Loud Concerts, която е на пазара от 10 години. Занимава се и с концерти и организацията на чужди изпълнители в България вече 20 години. Правил е концерти на над 160 изпълнители на територията на България и в ред други страни в ЕС.
Във връзка с отражението на коронавируса върху туризма Мартин ще сподели своя опит в новото събитие на URBO - първата голяма конференция, насочена към малкия и среден бизнес в сферата на услугите след коронавируса, ще се осъществи онлайн от 2 до 4 юни. COBIZ-20: Business after the world pandemic се организира от URBO и Joker Media Rental, за да стартира дебат за икономическите и финансови предизвикателства и възможности в следващите месеци.
Как български онлайн търговци обърнаха кризата в своя полза
Пред TOPNOVINI.BG Мартин сподели, че в неговия бранш ударът беше най-жесток. „Затварянето на зали, отмяната на концерти и пренасочването на концерти с нови дати беше първата въведена мярка. И съответно продажбите на билети спряха мигновено. Същевременно сме изправени пред много лош момент да връщаме пари на наши клиенти, които нямат възможност и желание да посетят новите дати“, обясни той.
Снимка: CanStockPhoto
„Както вървят нещата в чужбина, не виждаме по-сериозно завъртане на бизнеса преди 2021 г. - и то не първите месеци, а чак април-май. Просто нещата не зависят само от нас или от нашето правителство. Повечето турнета са обвързани с артисти в САЩ, в Англия - а виждате какво става по света, какви карантини се налагат и това усложнява много турнетата“, посочи Мартин.
Той обясни, че в целия сектор съкращенията са били много големи - и като промоутъри, и рентал компании, които са разпуснали персонала. Виждаме какво става в залите - започват съкращения и там, въпреки че някои от тях са държавно субсидирани. Но просто кризата не позволява задържане на подобен тип персонал“, посочи Мартин.
Как добрият туристически агент може да изпъкне след кризата
Първият му съвет към бранша е да не се случват ситуации, в които промоутърът да отказва да връща пари за билети. „Това рефлектира сериозно върху нашите клиенти - те се отдръпват и нямат доверие в нас. Второто е търпение - този бранш ще се завърти отново, но трябва сериозно търпение и много внимателен риск мениджмънт по отношение на това какви финансови рискове се приемат спрямо бъдещи изпълнители“, заяви Мартин.
Добави коментар